Популярнi новини:
ОНЛАЙН-ЗУСТРІЧ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРОМ – ТОВ «НОВА ПОШТА»
25-й Радіодиктант національної єдності
Круглий стіл «Академічна доброчесність у навчанні – шлях до успіху!»
Патріотична гра «Пароль: «ПАЛЯНИЦЯ»
Робимо чистим наш «другий дім»
Звіт директора коледжу за 2022 рік
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗВІТ
про діяльність
Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету»
за 2022 рік
В. о. директора коледжу
Лариса ЦИМБАЛЮК
м. Вознесенськ
2022
ЗМІСТ
1. Вступ……………………………………………………………... |
3 |
2. Загальна інформація про коледж……………………………….. |
5 |
3. Формування контингенту здобувачів освіти…………………... |
7 |
4. Організація освітнього процесу………………………………… |
9 |
5. Практична підготовка студентів………………………………... |
11 |
6. Науково-методична діяльність…………………………………. |
12 |
7. Інформаційне забезпечення освітньої діяльності..……………. |
15 |
8. Виховна та спортивно-масова робота………………………… |
17 |
9. Фінансово-господарська діяльність…………………………... |
19 |
10. Адміністративно-господарська діяльність…………………… |
21 |
11. Охорона праці та безпека життєдіяльності…………………… |
22 |
У 2022 році робота в коледжі здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про правовий режим воєнного стану», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Указів Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану», розпоряджень Київської обласної військової адміністрації, наказів і листів МОН України, Положення про Вознесенський коледж Миколаївського НАУ, Положення про організацію освітнього процесу в коледжі,Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти,Стратегічного плану розвитку колежу на 2020-2024р.р., Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом коледжу, ухвал педагогічної ради та інших чинних нормативно-правових документів.
В основу діяльності навчального закладу у 2022 році було покладено основні напрямки Стратегічного плану розвитку коледжу на 2020-2024рр.
Враховуючи стратегію розвитку освіти в Україні та сучасні світові тенденції, умови пандемії та воєнного стану діяльність педагогічного колективу спрямована на вирішення таких завдань:
- Забезпечення безпеки всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року.
- Забезпечення технічної готовності споруд цивільного захисту як найпростіших укриттів з урахуванням законодавства.
- Забезпечення підготовки навчального закладу до осінньо-зимового періоду та опалювального сезону з урахуванням можливостей залученняальтернативних джерел енергії та гнучкого графіку освітнього процесу.
- Перехід на змішану форму навчання з урахуванням обмежень воєнного стану.
- Удосконалення механізму професійної орієнтації, виконання державного замовлення на підготовку спеціалістів, максимальне заповнення ліцензованого обсягу прийому.
- Забезпечення якості освіти, що відповідає сучасним освітнім стандартам.
- Забезпечення академічної доброчесності.
- Удосконалення кадрового забезпечення освітнього процесу шляхом підвищення професійної майстерності педагогічних працівників.
- Створення умов, що забезпечують розвиток електронного, змішаного навчання, дистанційної освіти, інформатизацію, доступність та безперервність освіти викладачів і студентів.
- Розширення партнерських зв'язків з провіднимисільськогосподарськими і переробнимипідприємствами регіону.
- Удосконалення системи внутрішнього моніторингу якості освітніх послуг.
- Формування особистості, цінностей та переконань здобувачів освіти, реалізація їх здібностей таобдарувань, підготовка до національного спротиву.
- Запровадження режиму економії і видатків на утримання навчального закладу.
- Дотримання протиепідемічнихзаходів, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-2019.
Пріоритетом у діяльності коледжу було створення безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу, забезпечення якості освіти, сприяння обороні України – перерахування коштів, співпраця з волонтерами, підтримка студентів, які знаходяться в лавах ЗСУ, тероборони, або батьки яких знаходяться на фронті.
Відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту» коледж працює в статусі відокремленого структурного підрозділу Миколаївського національного аграрного університету і в рамках імплементації Закону вносяться зміни в чинні положення, що регламентують діяльність закладу освіти та розроблено ряд нових положень.
Усі структурні підрозділи коледжу - відділення, циклові комісії, методичний кабінет, виховний відділ, бібліотека, медпункт, господарська частина працювали за затвердженими планами роботи.
Відповідно до затверджених планів роботи працювали робочі органи – педагогічна рада, адміністративна рада, приймальна комісія, методична рада.
Уживалися заходи щодо удосконалення управління закладом освіти, зміцнення трудової дисципліни, дотримання нормативних документів роботи в умовах воєнного стану та карантинних обмежень.
Упродовж року в єдину державну електронну базу з питань освіти, яка є автоматизованою системою збирання, зберігання та захисту відомостей, даних про освітню діяльність закладу освіти, вносилася оновлена інформація щодо функціонування коледжу.
Проведено відповідну робота з охорони праці і безпеки життєдіяльності.
2. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО КОЛЕДЖ
Підготовка фахових молодших бакалавріву коледжі здійснюється за спеціальностями та освітніми програмами:
Спеціальність |
Освітня програма |
Ліцензований обсяг |
071 Облік і оподаткування |
«Бухгалтерський облік» |
100 |
072 Фінанси, банківська справа та страхування |
«Фінанси і кредит» |
25 |
076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
«Товарознавство та комерційна діяльність» «Фахівець з інформаційних технологій» |
100 |
081 Право |
«Правознавство» |
100 |
193 «Геодезія і землеустрій» |
«Геодезія та землеустрій» |
50 |
УСЬОГО |
|
375 |
У коледжі функціонує 1 відділення - денне та 3 циклові комісії – загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін, дисциплін галузі знань Управління та адміністрування, правових та землевпорядних дисциплін.
Структурними підрозділами коледжу, крім відділення і циклових комісій, є бібліотека, методичний кабінет, навчальна частина, бухгалтерія, адміністративно-господарська частина.
Матеріальна база коледжу
Навчально-матеріальна база Вознесенського коледжуМиколаївського НАУ має загальнуплощу10408,6 м² і включає: 3 навчальні корпуси, бібліотеку, комплекс спортивних спорудта один гуртожиток. Площанавчально-лабораторних приміщеньскладає5553,8 м². Забезпеченість навчальними площами на 1 студента - 8,8 м²,тобто досягнута відповідність до норм, встановлених ВСН 51-86 Державного комітету по цивільному будівництву та архітектурі на СНиП ІІ-68-78 «Вищі навчальні заклади».
Коледж має бібліотеку, загальна площа якої становить 214 м2, та читальний зал з кількістю посадкових місць на 70 осіб.
Вознесенський коледж Миколаївського НАУ має гуртожиток загальною площею 3718,1 м2 на 232 місця, блочного типу, на 2-3 студента. Всі немісцеві забезпечуються місцями в гуртожитку.
Загальна площа спортивних споруд – 434,6 м2.
Коледжмає 6 лабораторій, 32 навчальні кабінети, в тому числі – 3 лекційні зали. Також коледж має два укриття в навчальному корпусі та укриття в гуртожитку, які визнані органами ДСНС умовно придатними до використання.
Згідно з діючими навчальними планами у коледжі діє 5 лабораторій та 14 навчальних кабінетів. Назви навчальних лабораторій та кабінетів узгоджені з назвами навчальних дисциплін.
Всі навчальні кабінети розміщені в окремих аудиторіях, лабораторії мають допоміжні приміщення, а кабінети - шафи для навчально-методичних комплексів та унаочнення.
Коледж має 3 повністю обладнані комп’ютерні лабораторії, які налічують 98 комп’ютерів. Бібліотека коледжу має 4 комп’ютерних робочих місця, де здобувачі освіти мають можливість вийти в світову інформаційну мережу Інтернет або скористатись інформаційною системою «Ліга:Закон». Всі комп’ютери коледжу об’єднані в єдину локальну мережу.
У коледжі забезпечена можливість доступу викладачів та здобувачів освіти до світової мережі інформації Інтернет, обладнані робочі місця на базі лабораторій Інформатики і комп’ютерної техніки, Інформаційних систем і технологій в обліку. Доступ до мережі Інтернет через підключення до WI-FIзабезпечено у навчальному корпусі, буфеті, актовій залі та в тимчасових укриттях.
Кадровий склад
До складу кадрового забезпечення освітнього процесу Вознесенський коледжМиколаївського НАУ входить 25 викладачів, всі вони є штатними викладачами, мають вищу освіту та працюють за спеціальністю. З них спеціалісти ІІ категорії – 1 особа,спеціалісти вищоїкваліфікаційної категорії – 24 особи , мають педагогічні звання «викладач-методист» – 14осіб.За високий професіоналізм 4 викладачів удостоєні почесного звання «Відмінник освіти України», 2 викладача нагороджені Почесною грамотою МОН України, 3 викладача – відзнаками «Знак пошани» та Трудової Слави.
Пріоритетним напрямком у діяльності педагогічного колективу коледжу є розробка і залучення у освітній процес нових інноваційних педагогічних технологій, в тому числі технологій дистанційного навчання. В той же час викладачі коледжу постійно поширюють власний педагогічний досвід як в рамках роботи в коледжі, так і шляхом виходу на широкі інформаційні простори. А саме:
- участь в організації та проведенні обласних методичних об’єднань;
- проведення тижнів методичних читаньцикловими комісіями для викладачів на тему «Інструменти дистанційного навчання»;
- проведення тижнів циклових комісій ;
- педагогічні статті в журналах «Освіта. Технікуми, коледжі», «Відкритий урок», збірнику «Організація навчально-виховного процесу»;
- участь в конкурсі ДУ «НМЦ вищої та фахової передвищої освіти» «Педагогічний Оскар», де викладачі коледжу посіли призові місця в номінаціях: «Інтерактивні засоби навчання (відеолекції, навчальні відеофільми, бук-трейлери, ютуб-канали)» та «Ігрові технології (гейміфікація) навчання (кейс-метод, веб-квести, подієва освіта, метод проєктів, бриколаж тощо»;
- участь в майстер-класах ДУ «НМЦ вищої та фахової передвищої освіти»;
- розробка навчальних програм з освітніх компонентів та рецензування навчальних програм викладачів закладів фахової передвищої освіти.
3. ФОРМУВАННЯ КОНТИНГЕНТУ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Загальний контингент здобувачів освіти коледжу станом на 01.12.2023 року складає 351 особа (денна форма навчання), з яких за державним замовленням навчаються – 152 особи, за кошти фізичних і юридичних осіб навчаються – 199 осіб.
Вступна кампанія 2022 року проводилася відповідно до Порядку прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2022 році (Наказ Міністерства освіти і науки України №364 від 20.04.2022 року зі змінами, затвердженими Наказом МОН України від 02.05.2022 року №400), Правил прийому до Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету у 2022 році.
Приймальна комісія працювала відповідно до Положення про приймальну комісію коледжу, Положення про організацію та проведення вступних випробувань у формі індивідуальної усної співбесіди, Положення про апеляційну комісію.
Згідно з Планом роботи приймальної комісії наказами по коледжу призначено склад комісій – приймальної, апеляційної, для проведення індивідуальних усних співбесід, технічних працівників із забезпечення роботи по прийому документів і зарахування на навчання.
План роботи приймальної комісії виконано в повному обсязі – організаційна робота, профорієнтаційна, інформаційна.
Прийом заяв та документів, організація прийому, зарахування до коледжу відбулося без порушень законодавства, на засадах прозорості, відкритості та добросовісної конкуренції.
У режимі онлайн проводилися дні відкритих дверей, онлайн-зустрічі абітурієнтів з приймальною комісією коледжу, на сайті коледжу та в соціальних мережах розміщувалася вся необхідна інформація про заклад освіти й умови прийому. Представники коледжу брали участь у батьківських зборах закладів освіти, чітко працювали адміністратор ЄДЄБО та технічні секретарі.
Колектив коледжу забезпечив виконання державного замовлення з набору здобувачів фахової передвищої освіти.
Інформація про результати прийому наведена в таблицях.
Базова загальна середня освіта
Освітня програма |
Державне замовлення |
Освіта 9класів |
||
Зараховано |
Вт.ч. |
|||
бюджет |
контракт |
|||
Бухгалтерський облік |
8 |
8 |
8 |
- |
Товарознавство та комерційна діяльність |
12 |
12 |
12 |
- |
Фінанси і кредит |
9 |
13 |
9 |
4 |
Фахівець з інформаційних технологій |
18 |
28 |
18 |
10 |
Право |
0 |
13 |
- |
13 |
Разом |
47 |
74 |
47 |
27 |
Повна загальна середня освіта
№п/п |
Назвао світньої програми |
Всього зараховано |
Вт.ч. |
|
бюджет |
контракт |
|||
1 |
Бухгалтерський облік |
5 |
2 |
3 |
2 |
Товарознавство та комерційна діяльність |
5 |
0 |
5 |
3 |
Фінанси і кредит |
2 |
0 |
2 |
4 |
Фахівець з інформаційних технологій |
15 |
0 |
15 |
5 |
Право |
19 |
0 |
19 |
Разом |
46 |
2 |
44 |
У 2022 році за ступеневою системою освіти продовжили навчання у Миколаївському НАУ 27 випускників коледжу.
Кількість зарахованих випускників коледжу на навчання до Миколаївського НАУ у 2022 році
Подано на спеціальність: |
Зарахованоу 2022 р |
071 Облік і оподаткування |
3 |
076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
8 |
072 Фінанси, банківська справа та страхування |
2 |
Інші спеціальності |
14 |
Усього: |
27 |
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Освітній процес у Вознесенському коледжі Миколаївського НАУє системою організаційних, навчально-методичних та педагогічних заходів, які спрямовані на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у здобувачів освіти з метою реалізаціїзмістуосвітизаосвітньо-професійнимипрограмамипідготовкифахівцівосвітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» відповідно до Стандартів фахової передвищої освіти.
Мета освітнього процесу:
- реалізація особистісного потенціалу кожного здобувача освіти і розвиток його здібностей (наукових, творчих, інноваційних);
- задоволення потреб економіки та суспільства в компетентних фахівцях, конкурентоздатних на національному та міжнародному ринках праці;
Завдання освітнього процесу:
- створення безпечного середовища;
- забезпечення якості освіти;
- підготовка здобувачів освіти до професійної діяльності;
- реалізація підходів студентоорієнтованого навчання;
- індивідуалізація навчання, створення можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
- досягнення здобувачами результатів навчання, передбачених стандартами освіти та відповідними освітніми програмами;
- поєднання в освітньому процесі теоретичного та практичного навчання, наукової, творчої та інноваційної діяльності;
- забезпечення академічної доброчесності;
- створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.
Освітній процесу коледжіпроводитьсязапрограмоюпрофільноїсередньоїосвітитаосвітньо-професійнимипрограмамифаховоїпідготовкиіз урахуваннямможливостейсучаснихінформаційнихтехнологійнавчанняіорієнтуєтьсянаформуванняосвіченої,гармонійнорозвиненоїособистості,здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності ташвидкоїадаптаціїдозмінірозвиткуврізнихгалузяхнаукиітехніки,соціально-культурнійсфері,оновленнятехнологій,системуправліннятаорганізаціїпраці.
З метою забезпечення якісної підготовки здобувачів фахової передвищої освіти та удосконалення освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалавріву закладі освіти створено та протягом навчального року активнофункціонують шість груп кадрового забезпечення спеціальностей,у склад якихвходять провідні викладачі коледжу, спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти. Моніторинг та перегляд освітньо-професійних програм, який проводився даними групами, здійснювався за участі здобувачів освіти з метою гарантування досягнення, встановлених для них цілей та їх відповідності потребам самих здобувачів освіти і суспільства.
На виконання вимог чинного законодавства в галузі освіти в коледжі розроблено та активно реалізуються Положення про організацію освітнього процесу, Положення про внутрішнюсистемузабезпеченняякості фахової передвищої освіти, Положенняпроакадемічнудоброчесність, Положення про організаційно-методичну комісію із контролю внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти, Положення про індивідуальний навчальний план здобувача освіти, Положенняпронавчальнідисциплінивільноговиборустудентів(вибірковінавчальні дисципліни), Положення про організацію самостійної роботи здобувачів фахової передвищої освіти, Положення про екзаменаційні комісії, Положення про дуальне навчання та інші.
Упродовжрокуактивнопрацювалаорганізаційно-методичнакомісіяізконтролю внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти,якубулостворенозметоюзабезпеченняефективногофункціонуваннявнутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості фаховоїпередвищоїосвіти,педагогічногодіагностування,координаціїтаконтролюдіяльностізакладуосвітиусферінавчально-методичного,навчально-виробничоготанавчально-виховногоаспектіворганізаціїосвітньогопроцесу.
Систематичний,всебічниймоніторингтааналізрезультатівосвітньогопроцесуназасіданняхОМКдозволиввчасно позитивно впливатинайогохід,удосконалювати форми, методи і процедури навчальної діяльності студентів івикладачів коледжу, на якість освітньої діяльності.
У2022роцінавчальнийзакладпродовживроботунадудосконаленнямнормативного,інформаційного,методичноготаматеріальногозабезпеченнядистанційного навчання в період пандемії COVID-19 та в період воєнного стану, пов’язаного з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України.
Проведення усіх видів навчальнихзанять,навчальнихпрактик,захисткурсовихробітздійснювалося за очною, змішаною або дистанційною формами здобуття освіти з урахуванням безпекової ситуації в регіоні ізвикористаннямможливостейсистемиGoogleWorkspaceforEducation.
Студентам, які були вимушені змінити місце проживання, була гарантована організація освітнього процесу в дистанційній формі.
Заклад освіти продовжує нарощувати свої позиції з удосконаленнясистеми інституційного навчання та забезпечення якості освітнього процесу.Постійно триває робота щодо придбання та оновленнякомп’ютерної техніки, іншого технічного забезпечення, підвищення рівня інформаційної грамотностівикладачів,оновленняматеріалівелектронноїбібліотеки,щовсукупностідозволилозабезпечитисистемуінституційного(очного,дистанційного)навчаннянависокомуорганізаційномутаметодичномурівні.
У 2022 роціз коледжу випущено113 студентів.
Виданодипломівзвідзнакою: денна форма навчання–11.
Результати засідань випускових екзаменаційних комісій (якісна успішність студентівденної форми навчання):
- спеціальність071Облік і оподаткуваннязаОПП«Бухгалтерський облік»-70,6%;
- спеціальність076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»: заОПП«Товарознавство і комерційна діяльність»-52,4%;заОПП«Фахівець з інформаційних технологій»-66,7%;
- спеціальність072«Фінанси,банківськасправатастрахування»заОПП «Фінансиікредит»-62,5%;
- спеціальність193«Геодезія і землеустрій»:77,8% .
Результати засідань випускових екзаменаційних комісій (якісна підготовка).
Узвітахголівекзаменаційнихкомісійзарезультатамискладаннякомплекснихкваліфікаційнихекзаменівзафахомвідзначаєтьсявисокийрівеньпідготовкиспеціалістів.
Таким чином, організація освітнього процесу у Вознесенському коледжі Миколаївського НАУ дозволяєформуватизагальнітаспеціальні компетентності майбутніх фахівців, забезпечує встановлення тісного зв’язкуміжтеоретичнимнавчаннямзазмістом,формами, методаминавчанняіпрактичним навчанням та спрямовує на реалізацію принципів студентоорієнтованого навчання з метою всебічного забезпечення якості фахової передвищої освіти.
5. ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ
Організація навчально-виробничої діяльності у коледжі здійснюється відповідно до Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом Міністерства освіти України» від 11.11.93р. № 237, Положення про практичне навчання студентів Вознесенського коледжу Миколаївського НАУ, Наказу № 686 від 18.06.2021р. «Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків видів навчальної, методичної, інноваційної, наукової, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти» (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 472 від 24.05.2022).
Навчально-виробнича робота забезпечена необхідною навчально-методичною документацією:навчальними планами, наскрізними програмами практики, робочими навчальними програмами, складеними відповідно вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики спеціалістів і затвердженими в установленому порядку.
Відповідно до навчальних планів, графіка освітнього процесу у 2022 році проведено навчальні, виробничі практики в очному і дистанційному режимах. Місцем проведення практик стали лабораторії коледжу та базові підприємства галузі, господарства - ТОВ СП «Нібулон», ТОВ «Дружба», ТОВ «НовогригорівськийТрейд», ПрАТ «Микитівський гранітний кар’єр», ТВБВ АК «Ощадбанк», ТОВ «НВЦ геодезії та землеустрою», Вознесенська міська рада, ДП «Вознесенське лісове господарство» і т.і.
Для проведення практик, керівниками практики створено у вебсервісіGoogleclassroom відповідні класи для роботи в дистанційному синхронному й асинхронному режимах. Керівники практики налагоджували зв'язок з практикантами, допомагали їм приєднуватися до освітнього процесу з урахуванням їх місця перебування, своєчасно надавали методичні рекомендації, що містили алгоритм виконання практичних завдань і супроводжувались відеоматеріалами або посиланнями на них.
Керівниками практик створено класи практичного навчання для кожної групи студентів (технологічна практика, переддипломна практика), у яких розміщено інструкції щодо проведення практики, методичні вказівки (витяг з програми практики), індивідуальні завдання. Студенти вчасно ознайомлені з порядком проходження практики, отримали консультації щодо виконанню індивідуальних завдань та оформленню звітної документації.
По завершенню виробничих практик вчасно здано звіти з наступним захистом. Результати практичної підготовки за 2022 рік:
абсолютна успішність - 100%, якісна успішність – 61%
Протягом 2022 року продовжено співпрацю з роботодавцями з поновлення і укладання взаємовигідних угод з передовими підприємствами, господарствами, організаціями та установами, створено реєстр даних щодо баз практик та паспорти підприємств, що є базами практик.
6. НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Науково-методична робота в коледжі впродовж 2022 року спрямована на підвищення якості освіти як комплексу компетентності та професійної свідомості, що розвивають здатність фахівця здійснювати професійну діяльність відповідно до вимог стандартів, у поєднанні з розумінням соціальної відповідальності за результати діяльності; впровадження в освітній процес технологій, які відповідають випробуванням нашого сьогодення, розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників, створення оптимальних умов для самоосвіти, самовдосконалення, формування якісного освітнього середовища.
Система організаційно-методичної роботи сприяла якісній реалізації плану роботи коледжу на 2022 н.р., вчасному проведенню педагогічних і методичних рад, підготовці нарад, семінарів з питань науково-методичного забезпечення, проведенню відкритих занять, використанню інтерактивних, нетрадиційних форм навчання, застосуванню методів співпраці викладачів та здобувачів фахової передвищої освіти, інформаційних, електронних, мультимедійних засобів навчання, презентації кращих педагогічних практик.
Центром методичної роботи є методичний кабінет коледжу, на базі якого працює методична рада.
Роботу методичного кабінету організовано за такими напрямами:
- забезпечення викладачів необхідною сучасною інформацією про надбання педагогічної науки та практики;
- презентація кращих педагогічних практик;
- мотивація викладачів до впровадження інноваційних технологій у практичну діяльність;
- накопичення та збереження творчих надбань педагогічних працівників коледжу, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу;
- розвиток цифрової компетенції педагогічних працівників;
- створення оптимального освітнього середовища для формуваннякомпетенцій, підвищення професійної майстерності, самоосвітньої діяльності педагогічних працівників, формування електронного освітнього ресурсу.
З метою забезпечення активної професійно-педагогічної та професійно-управлінської взаємодії між членами педагогічного колективу, обміну досвідом, спільного вирішення педагогічних проблем, завдань, реалізації стратегічних напрямів розвитку коледжу адміністрація обирає цікаві й актуальні для всіх учасників освітнього процесу теми засідань педагогічної ради та інноваційні форми їх проведення:
Для вдосконалення змісту освіти, його навчально-методичного забезпечення, підвищення якості освітніх послуг, розвитку управлінської та фахової компетентності педагогічних працівників у коледжі діє методична рада, де розглядаються актуальні проблеми освітньої діяльності.
Упродовж 2022 року проведено засідання ради,на яких схвалено нові положення, що регламентують діяльність структурних підрозділів коледжу, розглянуто актуальні проблеми освітнього процесу в умовах воєнного стану:
- моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти під час дистанційного та змішаного навчання;
- робота зі студентами, які мають підвищену мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності;
- особистий сайт викладача, його роль в організації освітнього процесу;
- удосконалення вмінь педагогічних працівників коледжу щодо володіння інформаційно-комунікаційними технологіями;
- інноваційні аспекти особистісно зорієнтованого розвивального навчання
- портфоліо як засіб оцінювання ефективної професійної діяльності викладача;
- модернізація освітнього процесу шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій;
- формування електронногоосвітнього середовища коледжу та інше.
Під керівництвом методичної ради працюють 3 циклові комісії, які очолюють досвідчені викладачі вищої категорії.
Із метою підвищення фахової майстерності, психолого-педагогічної підготовки викладачів, надання практичної допомоги в оволодінні сучасними методами викладання і виховання, розвитку творчих здібностей викладачів, зацікавленості ефективними освітніми технологіями в умовах воєнного стану за дистанційною формою навчання протягом 2022 н. р. працювали школа професійної адаптації викладача, психолого-педагогічний семінар. Систематично проводились групові та індивідуальні консультації, круглі столи, дискусії, методичні оперативки з актуальних проблем освітнього процесу.
Інформацію про професійні здобутки та професійну активність викладачів оприлюднено на офіційному сайті коледжу в розділах: «Про коледж», «Викладачу», «Студенту», «Бібліотека», «Практичне навчання», «Виховний простір», у блозі методичного кабінету та в соціальних мережах: facebook у групі «Вознесенський коледж» та сторінка в Instagram.
Проведено атестацію педагогічних працівників:
Упродовж року тривала робота щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Викладачі пройшли курси підвищення кваліфікації на базі Інституту післядипломного навчання Білоцерківського НАУ, Комунального навчального закладу Миколаївської обласної ради «Миколаївський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».
Професійному розвитку викладачів сприяла участь усемінарах-тренінгах, практичних семінарах, майстер-класах, семінарах-аукціонах, інтернет-марафонах, онлайн-курсах, у науково-практичних, інтернет-конференціях.
Працівники коледжу брали участь у засіданняхобласних методичних обєднань з різних напрямків.
Досвід, творчість, пошук викладачі презентували через проведення
- відкритих занять ;
- укладання навчально-методичнихробіт (електронний ресурс навчальної дисципліни, навчально-методичний комплекс навчальної практики, електронний посібник; мультимедійний посібник; робочий зошит, методичні розробки);
- створення сайтів викладачів ;
- публікацій в освітніх та науковихвиданнях.
З метою поширення досвіду інноваційної педагогічної діяльності викладачі коледжу взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Педагогічний ОСКАР - 2022».
7. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Головним джерелом інформації про життя і діяльність закладу освіти є офіційний сайт Вознесенського коледжу Миколаївського НАУ, який забезпечує ефективний і різноплановий інформаційний супровід усіх учасників освітнього процесу, функцію зворотного зв’язку та оперативне висвітлення усіх напрямів роботи.
До уваги всіх учасників освітнього процесу рубрики «Головна», «Новини», «Загальна інформація», «Навчальна робота», «Абітурієнту», «Структура коледжу», «Виховна робота», «Бібліотека», які містять ряд матеріалів, інформаційно-консультаційного характеру (ліцензії та сертифікати; положення, що регламентують діяльність коледжу; освітні програми, що реалізуються в закладі освіти; ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, що навчаються в коледжі; повний інформаційний пакет для абітурієнтів; змістовно наповнений інформаційно-методичний супровід викладачів: рішення педагогічної ради, інформація щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, до уваги студентів і викладачів розклад навчальних занять, зміни до розкладу (також є окремий додаток), розклад екзаменаційної сесії та інші матеріали).
Успішно діють сторінки онлайн-центру приймальної комісії, бібліотечного інформаційного центру.
Активно оновлюються сайти викладачів коледжу.
Продовжено роботу з організації технічного та програмного забезпечення відповідно до плану роботи коледжу, а саме:
- монтажні роботи щодо забезпечення доступу до мережі Інтернет та встановлення точок доступу Wi-FI в укриттях коледжу;
- розширення покриття мережею Інтернет у коледжі;
- модернізація технічного забезпечення бухгалтерії коледжу.
Загальна інформаційна база коледжу:
- комп’ютернмх навчальних лабораторій - 3
- комп’ютерів – 98,
- ноутбуків – 4,
- мультимедійних комплексів – 4,
- маршрутизаторів – 16,
- інтернет 100 мб/с – навчальний корпус,гуртожиток та укриття коледжу.
Бібліотечно-інформаційний центр
У 2022 році діяльність бібліотечно-інформаційного центру коледжу спрямована на задоволення інформаційних потреб учасників освітнього процесу на основі сучасних освітніх технологій.
Основні функції центру – використання всіх форм і методів колективного та індивідуального обслуговування; інформування про нові надходження літератури; проведення тематичних виставок до педагогічних нарад, семінарів, знаменних дат у галузі освіти і культури, днів інформації.
Фонд бібліотеки складає 34 тис. примірників. Одна із основних сучасних тенденцій розвитку бібліотечних фондів – інтенсивне розширення їх складу не лише за тематикою, але й за видами документів.
Проведено передплату таких періодичних видань: «Бюджетна бухгалтерія», «Оплата праці», «Охорона праці», «Пожежна та техногенна безпека», «Казна України».
За начальний рік надійшло 40 примірників книг (підручники для економічного, технологічного, ветеринарного відділень та загальноосвітньої підготовки).
Створено базу повних версій підручників із загальноосвітніх предметів та спеціальних дисциплін, які є у вільному доступі в мережі Інтернет та електронній бібліотеці коледжу.
Про нові надходження бібліотекаінформувала користувачів шляхом розміщення списків нових надходжень на сторінці бібліотеки сайту коледжу.
Оновлено зміст web-сторінки бібліотеки на сайті коледжу, зросла кількість її відвідувань і перегляду окремих матеріалів; збільшилася кількість користувачів, які послуговуються електронним каталогом та електронною картотекою журнальних статей та матеріалів електронної бази бібліотеки, що створена за програмою «Бібліограф». В умовах воєнного стану зросла потреба в матеріалах (практичні, лабораторні роботи, навчальні практики, тестовий контроль знань та навчальні посібники), що передбачають самостійне опрацювання здобувачами освіти.
Бібліотекою оформлено близько 10 виставок та відкритих переглядів літератури, зокрема: .
Бібліотека бере активну участь в освітньому процесі, проводячи багато різних просвітницьких заходів, які сприяють формуванню у молоді позитивного ставлення до національних та загальнолюдських цінностей. Серед новітніх форм культурно-просвітницької діяльності бібліотека активно використовує наступні: години історичної пам’яті, мистецькі світлиці, презентації книг, зустрічі з літераторами, акції, флеш-моби, квести, книжкові інсталяції, тренінги з української мови та тематичні бесіди.
З ознайомчою метою для усієї коледжанської спільноти значну частину заходів розміщено і на сторінці бібліотеки на сайті коледжу.
Цікавою знахідкою у роботі бібліотечного центру є тісна співпраця з музеями та бібліотеками міста. Активісти бібліотеки та музею, міських бібліотек разом беруть участь у таких заходах, як тематичні вечори, вечори-портрети, години історичної правди тощо.
Бібліотечні фахівці приділяють значну увагу послугам, які можуть бути корисними викладачам і здобувачам освіти та шукають можливості більш повного задоволення інформаційних потреб користувачів.
8. ВИХОВНА ТА СПОРТИВНО-МАСОВА РОБОТА
Учасники виховного простору працювали над проблемою «Формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття відданості, любові до Батьківщини, турботи про благо рідного народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку та захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України».
Пріоритетні напрями такі:
- участь у волонтерській діяльності та благодійних акціях,
- збереження контингенту,
- запобігання пропускам занять без поважних причин,
- робота зі студентами, які потребують посиленоїуваги,
- організація студентського самоврядування,
- робота за місцем проживання,
- робота з батьками,
- робота з обдарованими студентами,
- співпраця з Миколаївським національним аграрним університетом та навчальними закладами, які входять до його структури,
- співпраця з закладами освіти міста та регіону ,
- організація виховних заходів в онлайн-форматі
Упродовж року проведено велику індивідуальну роботу з усіма учасниками освітнього процесу.
Особливу увага приділено студентам пільгових категорій: сиротам, дітям-інвалідам,студентам, батьки яких загинули під час бойових дій або є учасниками бойових дій, студентам,які є внутрішньо-переміщеними особами або постраждали внаслідок бойових дій, студентам з малозабезпечених родин.
З метою вдосконалення роботи з представниками названих категорій налагоджена робота соціального педагога, практичного психолога та Комісії з профілактики та попередження правопорушень.
Успіхи в освітній діяльності, обдарування, творчість, енергію, пошук студенти змогли реалізувати, беручи активну участь у різноманітних заходах:
- Мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім. Т.Г. Шевченка. (он-лайн).
- Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика.
- Проект-конкурс "Шевченко єднає народи".
- Всеукраїнський радіодиктант з української мови .
- Всеукраїнський Шевченківський марафон «Кобзарева зоря» (за ініціативи студентів коледжу).
- Онлайн-засідання Школи молодого лідера.
- Фотоквест до Дня рідної мови.
- ХХІІ Зліт студентський лідерів аграрної освіти в онлайн-режимі.
- Всеукраїнська патріотична онлайн-естафета «Ми нащадки козацької слави».
- Всеукраїнський пізнавальний конкурс «Я-людина».
- Тиждень з протидії булінгу.
- Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».
- Воркшоп «Волонтерство – нові можливості».
Студентство коледжу є активним учасником громадського життя міста, що підтверджує участь у різноманітних заходах:
- акції «Молодь міста в день боротьби зі СНІДом», (онлайн),
- фотоконкурс «Місто очима молодих»,
- конкурси читців «Кобзарева зоря»,патріотичної поезії «Слово про Україну» (онлайн),
- віче до Дня пам`яті жертв Голодомору в Україні(онлайн),
- засідання міської студентської ради,
- школа соціальних ініціатив
Активним було внутрішньо коледжанське студентське життя – участь у різноманітних виховних заходах, предметних олімпіадах, конкурсах.
Згідно зрічним планом проведено:
- Посвяту в студенти.
- Дебют першокурсника.
- Конкурс «Студент року»(онлайн).
- Селфі-акції до Дня вишиванки «Вишивана моя Україна»,до Дня української хустки.
- Андріївські вечорниці.
- Виставка творчих робіт І курсів «Тобі, Україно, таланти мої!»
- Годину-реквієм «Бабин Яр. Ніколи знову».
З метою реалізації основних напрямів освітньо-виховної діяльності щотижнево проводились години спілкування на заплановані теми.
Одним із найважливіших напрямів виховної роботи коледжу є діяльність студентського самоврядування.Відбулася реорганізація органів студентського самоврядування. З 2022 року студентський парламент очолює Баланчук Олексій, група 22.
З ініціативи та за участю парламенту вирішувалися питання освітньої, позааудиторної діяльності, роботи з ветеранами, залучення до волонтерської діяльності.
З початку повномасштабного вторгнення студентський колектив активно долучився до участі в благодійних акціях, які були організовані для збору допомоги військовим ЗСУ, постраждалим в зоні активних бойових дій та пораненим в госпіталях. Допомога за участі міського благодійного фонду направлялась у різні куточки нашої країни: Це продукти харчування, пледи та постіль, тканина, засоби особистої гігієни, білизна, шкарпетки, медикаменти, залізний посуд, скляні банки, матеріали для окопних свічок, власноруч плетені носки, обереги, холодний душ.
Результативною була робота соціального педагога Гонти О.А., пов’язана з заходами діагностики та проведенням заходів психологічної просвіти, пов’язаної з уведенням воєнного стану.
Результативність виховної роботи забезпечує скоординована діяльність циклової комісії кураторів, предметних циклових комісій, студентського парламенту, студентської ради гуртожитку, Університету правових знань, батьківськихрад.
Основною формою у навчальному процесі з фізичного виховання було дистанційне навчання.
У спортивно-масовій роботі активно використовуються здоров’язберігаючі технології.
Визначені основні положення та вимоги дистанційного форми навчання. Раціонально планується робота на заняттях, своєчасно надаються методичні вказівки та зауваження, домашні завдання у гугл-класи та посилання на отримання додаткових джерел інформації.
Головна мета – формування у студентів відповідального, ціннісного ставлення до власного здоров’я, сприяння залученню до здорового способу життя.
Пишаємося студентами, які успішно поєднують навчання в коледжі із постійними заняттями спортом. Волейбольна команда коледжу успішно представлена на Тижні фізичної культури і спорту України (участь у міських та обласних змаганнях).
Викладачі фізичного виховання активно пропагують здоровий спосіб життя та здоров’язберігаючі технології, студенти продовжують займатися улюбленими видами спорту.
9. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Використання коштів державного бюджету здійснюється за цільовим призначенням. Відповідно до вимог законодавства кошти першочергово використовуються на виплату заробітної плати працівникам коледжу, на виплату стипендії студентам та на оплату комунальних послуг і енергоносіїв.
Надійшло коштів у 2022 році |
|
Джерело надходження коштів |
Сума, грн. |
Бюджетні асигнування на поточні видатки |
7864844,00 |
Бюджетні асигнування на виплату стипендії |
1216600,00 |
Надходження від плати за надання освітніх послуг |
1370703,26 |
Надходження від додаткової (господарської) діяльності |
288358,00 |
Надходження плати за оренду майна |
- |
Всього |
10 740 505,00 |
Використано коштів у 2022 році |
||||
Напрям використання коштів |
Загальний фонд |
% |
Спеціальний фонд |
% |
Оплата праці |
6221280,00 |
68,50% |
1166400,00 |
59,70% |
Нарахування на оплату праці |
1365000,00 |
15,00% |
243900,00 |
12,40% |
Стипендії |
1216600,00 |
13,30% |
|
|
Грошове забезпечення дітям- сиротам |
32200,00 |
0,03% |
|
|
Оплата водопостачання та водовідведення |
18000,00 |
0,001% |
40000,00 |
0,02% |
Оплата електроенергії |
110000,00 |
0,012% |
264600,00 |
13,50% |
Оплата природного газу |
52860,00 |
0,005% |
209000,00 |
0,11% |
Витрати на утримання установи (оплата послуг сторонніх організацій, придбання матеріалів, сплата податків та ін.) |
64280,00 |
0,006% |
37100,00 |
0,02% |
|
9081444,00 |
100,0 |
1952000,00 |
100,0 |
Заборгованість із виплати заробітної плати, стипендії, оплати за спожиті послуги з енергопостачання та комунальні послуги відсутня. Виплата заробітної плати, стипендії здійснюється в межах затвердженого фонду оплати праці, в межах кошторисних призначень на виплату стипендії. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв здійснюється в межах кошторисних призначень .
Розрахунки з юридичними та фізичними особами проводяться на підставі укладених договорів на підставі накладних за отримані товари, та на підставі актів виконаних робіт за надані послуги своєчасно та в повному обсязі.
Зобов'язання щодо подання звітності до Міністерства освіти і науки України, Вознесенського УДКСУ Миколаївської області, Пенсійного фонду України, Очаківського управління ГУ ДФС у Миколаївській області, державних соціальних фондів виконуються вчасно, звітність є достовірною та містить інформацію про всі проведені операції та події, які відбулися у звітному періоді.
10.АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКА РОБОТА
Пріоритетним стало завдання забезпечити технічну готовність приміщень для укриття учасників освітнього процесу.
Проведено значну підготовчу роботу з урахуванням законодавства й отримано Акти оцінки об’єкта щодо можливостей його використання для укриття населення як найпростішого укриття в навчального корпусі №1 та гуртожитку.
Створено Постійно діючу технічну комісію з обстеження приміщень та інженерно-технічних комунікацій коледжу, яка до початку навчального року подала на затвердження Акт прийому готовності коледжу до початку 2022/2023н.р. та опалювального сезону.
З метою забезпечення безперебійної роботи газової котельні та постачання електроенергії в навчальний корпус №1 придбано бензиновийгенератор. Проведено поточний ремонтгазового обладнання топочної. У приміщенні санвузла та на порозі зроблено часткову заміну керамічної плитки. Проведено роботи з благоустрою та озеленення території.
У гуртожитку виконано частковий ремонт системи водопроводу та каналізації, відремонтовано запасний вихід укриття.
Для роботизакладу освіти в осінньо-зимовий період проведено повіркугазосигналізаторів, манометрів, автоматики безпеки котельні та чистку вентиляційних каналів та димоходів.
11. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму є одним із пріоритетних напрямів у роботі коледжу, що забезпечується дотриманням вимог законів України «Про охорону праці», «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту» та інших нормативно-правових актів.
В умовах воєнного стану:
- Закон України «Про правовий режим воєнного стану»;
- Указ Президента України «Про введення воєнного стану», «Про продовження строку дії воєнного стану»;
- зміни до Закону України «Про освіту» (ст.511);
- наказ МОН України від 07.03.2022 року №235 «Про деякі питання організація роботи закладів фахової перед вищої, вищої освіти на час воєнного стану»
- лист МОН України від 27.06.2022 року №1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/2023н.р.».
В лютому 2022 року в закладі освіти створено Комісію з питань надзвичайних ситуацій, затверджено відповідне Положення та план роботи.
Пріоритетом діяльності Комісії з питань надзвичайних ситуацій та Служби охорони праці коледжу в умовах воєнного стану було:
- створення безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу;
- забезпечення технічної готовності споруд цивільного захисту для укриття учасників освітнього процесу, проведення необхідних підготовчих робіт з урахуванням законодавства;
- безумовне переривання навчання у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення.
Для створення безпечних умов праці та навчання:
- у коледжі ведеться документація, яка регулює трудові відносини та забезпечує виконання організаційних заходів щодо реалізації нормативно-правових документів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- питання охорони праці відображені в Правилах внутрішнього трудового розпорядку для працівників коледжу, посадових інструкціях та інструкціях з охорони праці;
- створено комісію з охорони праці;
- створено комісію з огляду будівель і споруд;
- складено та підписано акт готовності коледжу до навчального року;
- здійснюється адміністративно-громадський контроль стану умов і охорони праці у коледжі.
Відповідно до нормативних вимог у коледжі ведуться журнали реєстрації всіх видів інструктажів з охорони праці, реєстрації інструкцій, реєстрації актів про нещасний випадок.
У кожному навчальному кабінеті, майстерні, лабораторії розміщено інструкції з охорони праці та пожежної безпеки. Спільно з Державною службою з надзвичайних ситуацій України проведено загальнооб’єктові навчання з питань протипожежної безпеки, техногенної безпеки і цивільного захисту. Проведено щорічне технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників на об’єктах коледжу. Протипожежний інвентар (вогнегасники, пожежні щити, пожежні рукава та ін.) укомплектовано згідно з вимогами пожежної безпеки. Проведено навчання та перевірка знань з охорони праці, питань протипожежної безпеки, техногенної безпеки, цивільного захисту здобувачів освіти та працівників коледжу. Розроблено та виконуються конкретні заходи недопущення пожеж у навчальних корпусах, гуртожитках та виробничих приміщеннях.
Проведено випробовування та складено відповідні акти:
- пожежної сигналізації (гуртожиток, навчальний корпус №1.).
- пожежних гідрантів, пожежних рукавів (гуртожиток, навчальний корпус №1).
Проведено заміри опору ізоляції електричних мереж та електроустановок. Виконано перевірку пристроїв блискавкозахисту відповідно до вимог ДСТУ Б в.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинку і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд».
Приділяється особливий контроль за виконанням робіт з підвищеною небезпекою.
Проведено первинний інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки зі студентами та співробітниками коледжу та позаплановий інструктаж з охорони праці студентам під час зимових канікул.
Роботу штабу цивільного захисту координував начальник штабу Керлан О.О.,заступник директора з виховної роботи, яка пройшла навчання та перевірку знань у сфері цивільного захисту в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (посвідчення №).
До початку навчального року комісією Вознесенської райдержадміністрації проведено перевірку об’єктів коледжу щодо можливості їхвикористання як найпростіших укриттів, складено відповідні акти.
Укриття навчального корпуса №1 та гуртожитку відповідають вимогам, визнані умовно придатними та утримуються згідно з нормативними документами.
Постійно поповнюється матеріалами Онлайн-центр Служби охорони праці на сайті коледжу.