vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
Збірник тестів з дисципліни "Ринкові дослідження"

Збірник тестів з дисципліни "Ринкові дослідження"

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ  УКРАЇНИ

ВОЗНЕСЕНСЬКИЙ КОЛЕДЖ

МИКОЛАЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО

УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ   «Ринкові дослідження»

із спеціальності «Комерційна діяльність»

галузі знань 07 «Управління та адміністрування»

 

 

ПЛАН

 

                                                                                                       стор.

 

 

Вступ                                                                                                       1

 

Тема 1 Сутність, види і принципи ринкових досліджень.                      2-3

 

Тема 2 Ринкова інформація та її різновиди.                                           3-5

 

Тема 3 Структура і процес досліджень ринку.                                       5-6

 

Тема 4 Методи збирання первинної інформації.                                    6-8

 

Тема 5 Джерела вторинної інформації                                                   8-9

 

Тема 6 Визначення місткості ринку та його сегментів.                          9-11

 

Тема 7 Дослідження кон’юнктури ринку.                                                        12-14

 

Тема 8 Прогнозовані дослідження збуту.                                                        14-18

 

Тема 9 Дослідження конкурентного середовища і конкурентів.            18-22

 

Тема 10 Дослідження поведінки споживачів.                                         22-26

 

Тема 11. Дослідження торгових марок.                                                  26-27

 

Тема 12 Дослідження у сфері послуг                                                      27-28

 

КЛЮЧ ДО ТЕСТІВ                                                                                 29-32

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА                                                             33

 

 

ВСТУП

 

Сучасне реформування вищої освіти вимагає від викладачів постійного контролю та оцінювання знань студентів, з метою накопичення балів по змістовним та підсумковим модулям. Традиційні методи контролю знань страждають інформаційною однозначністю, відсутністю об’єктивних вимірювальних показників, якісною однобічністю і суб’єктивним впливом на результат контролю. До того ж проведення контролю знань у традиційній формі вимагає забагато аудиторного часу, якого на сьогодні  не мають викладачі вузів. Тому виникає необхідність в нових формах контролю та модифікації вже відомих. До однієї з таких форм контролю можна віднести тестування.

Тести – це одна з ефективних форм проведення контролю знань. Така форма контролю має цілу низку переваг:

  1. охоплює контролем великий обсяг матеріалу;
  2. зменшує порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 відсотків;
  3. дає можливість для впровадження модульного навчання та системи рейтингового контролю;
  4. підвищує об’єктивність оцінювання знань;
  5. є стимулюючим чинником, оскільки студенти та школярівивчатимуть саме те, що оцінюється;
  6. контролює не тільки велику кількість теоретичних питань, але й практичні навички;
  7. дає можливість розробляти всеосяжний план оцінки знань студентів.

З іншого боку, слід зазначити, що така форма перевірки знань потребує попередньої підготовки студентів до цієї форми контролю. До того ж тестування, як і всяка форма контролю знань, крім переваг, має свої недоліки. До недоліків можна віднести той факт, що частіше всього тестові завдання дають уже готові варіанти відповідей. А для того, щоб студенту розвиватися і зростати гармонійно, дуже важливо вміти сформулювати власну думку. Цих недоліків частково можна уникнути, якщо використовувати тести різного вибору: альтернативного чи множинного, тести на розрізнення, грунтування, систематизацію та класифікацію елементів. Тестування не замінює інші форми контролю, а тільки доповнює їх.

Тема 1 Сутність, види і принципи ринкових досліджень.

 

1. Предметом ринкових досліджень є:

  • методи і процеси дослідження субєкта умов навколишнього бізнес-середовища;
  • знаходження проблем і можливостей підприємства посісти конкурентну позицію на конкретному ринку в конкретний час;
  • оцінка маркетингової ситуації, забезпечення інформацією.

2. Ринкові дослідження це:

  • засіб збору й аналізу інформації
  • суб’єкт системи «підприємство-ринок-економіка»
  • вид людської діяльності

3. Ідентифікація як проблем, так і можливостей підприємства посісти конкурентну позицію на конкретному ринку — це:

  • мета маркетингових досліджень
  • предмет маркетингових досліджень
  • об’єкт маркетингових досліджень

4. Формування загальних уявлень про аспекти та проблеми маркетингової діяльності — це мета:

  • польових досліджень
  • кабінетних досліджень
  • пілотних досліджень

5. Метод фокус-груп передбачає:

  • регулярне спілкування тією самою чітко визначеною групою споживачів
  • спілкування з представниками інших підприємств
  • невимушене спілкування з невеликою групою споживачів

6. Вихідним моментом процесу ринкових досліджень є:

  • формулювання цілей та завдань маркетингових досліджень
  • визначення проблеми
  • збирання та систематизація інформації

7. Швидкість збирання інформації, невисока вартість, відносна простота — це переваги:

  • кабінетних досліджень
  • польових досліджень
  • панельних досліджень

8. У процесі ринкових досліджень найбільше часу і коштів витрачається на етапі:

  • аналізу інформації;
  • збирання та систематизації інформації
  • визначення проблеми

 

9. Для прийняття стратегічних рішень із стратегічних напрямків розвитку підприємства можуть створюватись:

  • тимчасові консультативні групи
  • венчурні групи
  • проблемні групи

10. Скільки підсистем налічують маркетингові інформаційні системи:

  •  
  •  
  •  

11. Який метод маркетингових досліджень використовується за недостатності інформації або неможливості її збирання та узагальнення:

  • Метод ділових контактів
  • Метод фокус-груп
  • Метод пробного продажу

12. З яких етапів складається процес маркетингових досліджень?

  • дослідження ринку, збір інформації, стратегічне планування та вироблення рекомендацій;
  • збір первинної інформації, аналіз даних, визначення проблеми, вироблення рекомендацій;
  • визначення проблеми, аналіз вторинної інформації, збір первинної, аналіз даних, вироблення рекомендацій;
  • збір, обробка інформації.

13.Складові маркетингової інформаційної системи:

  • система внутрішньої звітності;
  • система збирання поточної зовнішньої інформації;
  • система маркетингових досліджень;
  • аналітична система маркетингу;
  • усі раніше перелічені.

14. Що є предметом ринкових досліджень?

а) якийсь суб’єкт системи «підприємство-ринок-економіка»;

б) існуюча маркетингова ситуація;

в) існуюча маркетингова проблема.

15. Що є метою кабінетних досліджень?

а) отримання конкретних уявлень про конкурентні аспекти діяльності суб’єктів ринку;

б) отримання загальних уявлень про кон’юнктуру ринку;

в) збір та інтерпретація первинної інформації.

 

Тема 2 Ринкова інформація та її різновиди.

 

1 Найціннішою для маркетингових досліджень є інформація

  •  
  •  
  •  

2 З чого починають збирання інформації

  • Зі збору первинної інформації
  • Зі збору вторинної інформації
  • З опитувань споживачів

3 Люди, обладнання та методологічні прийоми, визначені для збору, класифікації, аналізу, оцінки і розповсюдження інформації для прийняття маркетингових рішень:

  • маркетингова інформаційна система
  • дослідження
  • первинна інформація
  • вторинна інформація

4 Систематичний збір та аналіз, пов’язаних з існуючою ситуацією даних щодо маркетингової діяльності підприємства чи організації

  • дослідження
  • первинна інформація
  • вторинна інформація
  • маркетингова інформаційна система

5. Маркетингова інформація, що вже була зібрана раніше для попередніх досліджень

  • первинна інформація
  • вторинна інформація
  • маркетингова інформаційна система
  • дослідження

6.Одна з підсистем маркетингової інформаційної системи, що дає змогу стежити за показниками, які відображають рівень поточного збуту, суми витрат, обсяги матеріальних запасів, рух готівки, дані про дебіторську та кредиторську заборгованість, інші показники внутрішньої звітності:

  • система внутрішньої звітності
  • система збору поточної маркетингової інформації
  • аналітична система маркетингу
  • система маркетингових досліджень

7.Плануючи вихід на новий ринок, фахівцю з маркетингу було доручено дослідити культурне та політико-правове середовище країни, в якій має намір працювати фірма. Які саме чинники були піддані дослідженню?

  •  
  •  
  •  
  • Комплекс маркетингу

8.З метою забезпечення успішної діяльності підприємством було здійснене дослідження партнерів і конкурентів. Які саме чинники були піддані дослідженню?

  • Комплекс маркетингу
  •  
  •  
  •  

9.Аналізуючи можливість виконання замовлення, було вивчено технічний стан обладнання та місткість складських приміщень. Які саме чинники були піддані дослідженню?

  •  
  •  
  • Комплекс маркетингу
  •  

10.Одна з підсистем маркетингової інформаційної системи, що дає змогу оперувати інформацією, отримання якої потребує проведення окремого дослідження. Ця система включає безперервний процес планування, збір, аналіз і представлення даних, необхідних у зв’язку з поточною та майбутньою маркетинговою ситуацією

  • система маркетингових досліджень
  • система збору поточної маркетингової інформації
  • система внутрішньої звітності
  • аналітична система маркетингу

 

Тема 3 Структура і процес досліджень ринку.

 

1.Обсяги продажу товарів у даний час конкретній групі споживачів — це:

  • реальна місткість ринку;
  • потенційна місткість ринку
  • ринковий потенціал

2 Для визначення місткості ринку може бути використане:

  • ринкове сегментування
  • ринкове агрегування
  • обидва названі вище підходи

3 Місткість ринку — це величина:

  •  
  •  
  • не прогнозована

4 Що саме розраховують за формулою

  • Потенційну місткість ринку
  • Реальну місткість ринку
  • Ринок проникнення

5 За якою із цих формул розраховується місткість ринку на основі індексу дослідницької панелі

 

а)

б)

 

 

в)

 

6 Інформація, що констатує деяку подію або умову, за якої вона відбувається це:

  •  
  •  
  •  

7 Сукупність покупців, які вже купують товари підприємства це:

  • кваліфіковано доступний ринок
  • ринок проникнення
  • доступний ринок
    1. Комплексне дослідження ринку передбачає:

а) вивчення поведінки споживачів;

б) маркетинговий контроль;

в) аналіз ринкових можливостей;

г) визначення місткості ринку;

д) маркетингові комунікації.

  1. Основні фактори макросередовища:

а) економічні умови;

б) демографічні дані;

в) політичні фактори;

г) споживачі;

д) природні умови;

е) можливості підприємств-виробників.

10. Складові маркетингової інформаційної системи:

а) система внутрішньої звітності;

б) система збирання поточної зовнішньої інформації;

в) система маркетингових досліджень;

г) аналітична система маркетингу;

д) усі раніше перелічені.

 

Тема 4 Методи збирання первинної інформації.

 

1 Процес збору первинної інформації, спрямований на з'ясування знань, поглядів, вподобань споживачів та особливості їх поведінки:

  •  
  •  
  •  
  •  

2. Що не належить до джерел первинної інформації:

  •  
  • друковані видання;
  •  

3. Відповідь за шкалою Лайкерта зорієнтована на:

  • відповідь — вираження міри згоди чи незгоди з якимось твердженням;
  • відповіді-шкала розрядів між оцінкою «дуже важливо» та «зовсім неважно»;
  • підбір словесних асоціацій.

4. Що є перевагами опитування по телефону?

  • безпосередній контакт, гнучкість, можливість впливу на респондента, глибина та комплексність інформації;
  • швидкість, анонімність респондента, низька вартість;
  • низька вартість;

5. Анкета, як правило, складається:

  • З 4 частин;
  • З 2 частин;
  • З 3 частин.

6. Що являє собою експеримент як метод збору інформації?

  • вивчення і фіксування поведінки суб’єктів;
  • відтворення дії маркетингових чинників за допомогою математичних моделей;
  • одержання інформації стосовно взаємозв’язків між залежними і незалежними змінними.

7. Основні недоліки первинної інформації:

а) можлива наявність застарілих даних;

б) можлива відсутність необхідних даних через нечіткість методології проведеного дослідження;

в) збирання даних може забрати багато часу та коштів.

8. Реальна оцінка ситуації з допомогою систематичного обліку поведінки об’єкта без словесної або іншої комунікації і без впливу на об’єкт спостереження це:

          а) опитування;

          б) спостереження;

          в) експеримент;

          г) імітація.

9.З’ясування позиції окремих людей чи отримання від них справки з будь-якого питання проводиться за допомогою:

         а) опитування;

         б) спостереження;

         в) експерименту;

         г) імітації.

10. Що таке розрахунок вибірки?

         а) визначення способу опитування;

         б) встановлення кількості одночасно опитуваних;

         в) розрахунок кількості опитуваних.

11. Що таке стандартне інтерв’ю?

         а) структуроване;

         б) напівструктуроване;

         в) довільне.

12. Для чого використовуються спостереження?

         а) для визначення дослідницької мети чи узагальнення суджень;

б) для одержання інформації стосовно взаємозв’язків між залежними і незалежними змінними;

         в) для збору вторинної інформації.

13. Що таке комунікативні блоки анкети?

         а) преамбула, інструкції, звернення до респондента;

         б) ідентифікаційні дані респондентів;

         в) контактні питання.

14. Що таке «паспортичка» анкети?

         а) контактні питання;

         б) буферні питання;

         в) ідентифікаційні питання.

15. Яким є оптимальний розмір анкети для опитування?

         а) до 20-30 хв.;

         б) до 30-40 хв.;

         в) до 60 хв.

 

Тема 5 Джерела вторинної інформації

 

1. У вирішенні питання про сегментування ринку використовується інформація зі статистичного довідника. До якого типу вона належить:

  • первинна інформація;
  • вторинна внутрішня інформація;
  • вторинна зовнішня інформація;
  • немає правильної відповіді?

2 Маркетингова інформація, що вже була зібрана раніше для попередніх досліджень

  • вторинна інформація
  • маркетингова інформаційна система
  • первинна інформація
  • маркетингові дослідження

3 Що э джерелом вторинної інформації:

  •  
  •  
  •  

4.До якого методу комплексного дослідження ринку належить робота з довідниками та статистичною літературою:

а) “кабінетні” дослідження;

б) “польові” дослідження;

в) “панельні” дослідження.

5.Основні переваги вторинної інформації – це:

а) відсутність суперечливих даних із різних джерел;

б) методологія збирання даних відома і є контрольована компанією;

в) низька ціна;

г) оперативність одержання;

д) отримання найсвіжішої інформації.

6. Маркетингова інформація, що збирається і опрацьовується фірмою вперше

  • вторинна інформація
  • маркетингові дослідження
  • первинна інформація
  • маркетингова інформаційна система
    1. До якого методу комплексного дослідження ринку належить робота з довідниками та статистичною літературою:

а) “кабінетні” дослідження;

б) “польові” дослідження.

в) “панельні” дослідження.

  1. Основні переваги вторинної інформації – це:

а) відсутність суперечливих даних із різних джерел;

б) методологія збирання даних відома і є контрольована компанією;

в) низька ціна;

г) оперативність одержання;

д) отримання найсвіжішої інформації.

9.  Найціннішою для маркетингових досліджень є інформація

  •  
  •  
  •  

10. Маркетингова інформація, що збирається і опрацьовується фірмою вперше:

  • вторинна інформація:
  • маркетингова інформаційна система
  • первинна інформація
  • маркетингові дослідження

 

Тема 6 Визначення місткості ринку та його сегментів.

 

1 За якими факторами сегментується ринок споживачів

  • географічними, політичними, соціальними, економічними, факторами поведінки споживача
  • демографічними, психологічними, соціальними, економічними
  • географічними, демографічними, психографічними, факторами поведінки споживача
  • соціальними, моральними, економічними

2 Які основні характеристики сегментації за географічним принципом

  • розташування регіону, клімат, чисельність населення
  • розташування регіону, клімат, рівень доходів, здатність до адаптації, рівень інфляції
  • розташування регіону, чисельність населення, суспільний клас, рівень інфляції, спосіб життя
  • вік, стать, сімейний стан, соціальний клас

3 Які основні характеристики сегментації за демографічним принципом

  • чисельність сім’ї, спосіб життя, суспільний клас, вік, стать і т. д.
  • чисельність сім’ї, вік, стать, рід занять, освіта, релігія, національність і т. д.
  • чисельність населення, чисельність сім’ї, спосіб життя, вік, стать, освіта, рівень інфляції і т. д.
  • регіон, чисельність та щільність населення.

4 Розподіл споживачів на групи на основі різниці в потребах- це

  • сегмент ринку
  • ціловий маркетинг
  • сегментація ринку

5 Закон Парето стверджує

  • на 80% покупців припадає 20% обсягу продажів
  • на 80% покупців припадає 40% обсягу продажів
  • на 20% покупців припадає 80% обсягу продажів

6 До стратегій охоплення ринку належать

  • географічний маркетинг
  • ціловий маркетинг
  • галузевий маркетинг

7 Стратегія ринку орієнтована на декілько сегментів ринку – це

  • масовий маркетинг
  • концентрований маркетинг
  • диференційований маркетинг

8 Фактори, які впливають при виборі стратегії ринку

  • ступінь однорідності товарів
  • наявність ресурсів
  • етап життєвого циклу товарів
  • всі перераховані вище

9 Позиціювання — це:

а) сегментування ринку;

б) визначення рівня сприйняття споживачами ідеї нового товару;

в) пошуки належного місця товару на ринку, виходячи з його сприйняття споживачами.

10 Виокремлення певної кількості покупців, що мають схожу або однакову реакцію на комплекс маркетингових заходів підприємства, тобто подібно сприймають параметри товару, його ціну, місце збуту та маркетингові комунікації:

  • масовий маркетинг
  • позиціювання товару
  • ринковий сегмент
  • сегментування ринку

11 Базова стратегія моделі М.Портера, що передбачає концентрацію зусиль на одному чи кількох сегментах і досягнення в цих сегментах лідерства

  • стратегія диференціації
  • стратегія концентрованого маркетингу
  • стратегія лідерства за витратами

12 Позиція товару в розумінні маркетологів — це:

  • місце, яке посідає товар у свідомості покупця порівняно з аналогічними конкуруючими товарами;
  • частка ринку, що належить компанії;
  • динаміка обсягу продажу товарів компанії, в якій відбиваються зміни споживчих переваг суб'єктів ринку;

13 Кінцевим етапом ринкового сегментування є:

  • трансформування одержання результатів у маркетингову стратегію і тактику підприємства;
  • вибір одного або декількох сегментів як цільових ринків підприємства;
  • безпосереднє сегментування шляхом опитування потенційних споживачів та встановлення їх характеристик і особливостей поведінки

14 До якого критерію відноситься формування сегмента ринку за рівнем доходу населення:

  • географічного;
  • демографічного;
  • поведінкового;
  • психологічного;

15.Географічні фактори сегментації включають:

а) регіональну демографію;

б) адміністративний розподіл;

в) чисельність та щільність населення;

г) вік та стать населення;

д) релігійні переконання та національність.

16.Демографічні фактори сегментації включають:

          а) чисельність та щільність населення;

          б) вік та стать населення;

          в) етап життєвого циклу сім’ї;

          г) релігійні переконання та національність;

          д) належність покупців до певного соціального класу;

          ж) стиль життя.

17.Психографічні фактори сегментації включають:

а) чисельність та щільність населення;

б) вік та стать населення;

в) належність покупців до певного соціального класу;

г) стиль життя;

д) статус потенційного клієнта;

ж) адаптованість споживачів до нового товару;

з) ступінь лояльності до торгової марки.

18. На якому ринку можливе проведення сегментування?

а) на олігопольному;

б) на гомогенному;

в) на гетерогенному.

Тема 7 Дослідження конюнктури ринку.

 

1 Попит буде нееластичним, якщо:

  • Це = 1
  • Це > 1
  • Це < 1
  • Це >= 1

2 Яку залежність відображає закон попиту

  • пряму залежність кількості товару, що купується від його ціни
  • зворотну залежність між ціною і кількістю товару
  • пряму залежність ціни від якості товару

3 Який термін відображає можливості і бажання людей платити за що-небудь

  •  
  •  
  •  
  •  

4 Що таке попит:

  • бажання покупця придбати товар;
  • представлена на ринку потреба у товарах і послугах;
  • всі товари, потреби, необхідні для життя;
  • всі блага, які виробляються і продаються на ринку.

5 Кількість конкретного товару, яку прагне купити конкретний споживач протягом певного часу за певних умов:

  • обсяг попиту;
  • детермінант попиту;
  • закон попиту.

6 Залежність величини попиту від ціни товару стосовно даного покупця:

  • індивідуальний попит;
  • загальний ринковий попит;
  • одноосібний попит;
  • правильної відповіді немає.

7 Кількість товарів, на яку люди збільшать або зменшать свої придбання внаслідок зміни ціни:

  • ефект заміщення;
  • ефект доходу;
  • цінова еластичність попиту;

8 Якщо Ер=1, то такий попит називається...:

  • одинично еластичним;
  •  
  •  
  • абсолютно еластичним.

9 "Ефектом Гіффена" називається ситуація, в якій...

  • підвищення доходів споживачів супроводжується зменшенням попиту на малоцінні товари;
  • споживання предметів розкоші зростає швидше, ніж зростає дохід споживачів;
  • споживачі не схильні скорочувати покупки зі збільшенням ціни, очікуючи в подальшому нового зростання цін;
  • підвищення цін на малоцінні товари супроводжується зростанням величини попиту на них.

10 Що таке пропозиція?

  • товари, представлені на ринку;
  • сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати за певну ціну;
  • залежність цін і попиту товару.

11 Обсягом пропозиції називається:

  • конкретна кількість товару, привезеного на ринок;
  • кількість товару, яку продавець прагне продати на ринку протягом одиниці часу і за певних умов;
  • кількість товару, яку споживач може купити за даний обсяг часу.

12 Зниження ціни на товар призвело до зростання величини попиту. Це означає, що:

  • попит еластичний, виручка знизиться;
  • попит еластичний, виручка підвиситься;
  • попит не еластичний, виручка зменшиться;
  • попит не еластичний, виручка зросте.

13 Якщо еластичність попиту на товар менше одиниці, то при зростанні ціни виручка...

  • не зміниться;
  •  
  •  
  • не може бути підрахована.

14 Ринкова рівновага - це...

  • збіг інтересів виробників та продавців;
  • ситуація, при якій продається максимальна кількість даного;
  • ситуація, при якій кількість покупців дорівнює кількості продавців;
  • ситуація, при якій певна величина попиту дорівнює певній величині пропозиції.

15Збільшення попиту на товар призведе до...

  • зміщення кривої пропозиції вправо;
  • зміщення кривої пропозиції вліво;
  • зростання величини пропозиції;
  • зменшення величини пропозиції.

16 Головними чинниками у формуванні ціни є...

  • середні витрати виробництва;
  • попит і пропозиція;
  • маржинальні витрати виробництва;
  • суб'єктивна оцінка споживачів.

17Якщо величина попиту перевищує величину пропозиції, то це приклад...

  • ефекту Гіффена;
  • ефекту доходу;
  •  
  • надлишку.

18 Якщо якогось блага стає мало, це означає, що:

  • ринкова ціна зменшується, пропозиція зростає;
  • пропозиція зменшується порівняно з попитом, а тому ринкова ціна зростає;
  • пропозиція зменшується, ринкова ціна зменшується;
  • пропозиція зростає, ринкова ціна зростає.

19 Якщо ціна на ринку певного товару встановлюється нижче рівня рівноважної, то це призведе до:

  • збільшення виробництва даного товару;
  • збільшення попиту на даний товар;
  • виникнення дефіциту;
  • виникнення надлишку.

20 Вкажіть, які з названих факторів можуть впливати на величину пропозиції:

  • ціна товару;
  • доходи покупців;
  • ціни інших товарів-замінників;
  • державні дотації виробникам.

21Що означає крива попиту:

  • залежність попиту від ціни продукту;
  • зміну корисності продукції;
  • взаємодію попиту і пропозиції.

22Якщо Ер=0, то крива попиту є:

  • одинично еластичною;
  •  
  •  
  • абсолютно еластичною.
    • Дослідження кон’юктури ринку передбачає:

а) аналіз попиту і пропонування;

б) аналіз результатів господарської діяльності фірми;

в) дослідження конкурентоспроможності продукції та фірми в цілому;

г) визначення місткості ринку;

д) сегментування ринку;

ж) дослідження іміджу фірми та її продукції.

 

Тема 8 Прогнозовані дослідження збуту.

 

1. Підприємство-виробник баштових будівельних кранів висуває мету щодо збільшення продажу пропонованих ним товарів. Яким засобом просування найбільш доцільно скористатися виробнику?

  • Персональний продаж
  • Прямий маркетинг
  • Реклама (презентація товару) в місцях продажу
  • Паблік рилейшнз

2. Яким із напрямків діяльності у сфері зв’язків з громадськістю скористалася організація, використовуючи у своїй повсякденній роботі нагадування працівникам про її місію та основні цілі діяльності?

  • Загальнофірмова комунікація
  •  
  • Встановлення й підтримка стійких зв’язків із засобами масової інформації
  •  

3. Підприємство-виробник ковбасних виробів має намір вивести на ринок новий сорт ковбаси. Як відомо, споживачі неохоче змінюють прихильність до м’ясних виробів. Яким засобом просування найбільш доцільно скористатися виробнику?

  • Реклама (презентація товару) в місцях продажу
  • Паблік рилейшнз
  • Персональний продаж
  • Прямий маркетинг

4.  Міжнародна економічна виставка зразків, яка відповідно до звичаїв тієї країни, на території якої вона проводиться, становить великий ринок товарів, діє у визначені терміни протягом обмеженого періоду часу в одному і тому ж місці і на якій експонентам дозволяється представляти зразки своєї продукції для укладення торгових угод в національному та міжнародному масштабах

  •  
  • Торгово-промислова виставка
  •  
  • Торговий ярмарок

5. Короткочасний періодичний захід, що звичайно проводиться в одному і тому ж місці, в рамках якого значна кількість підприємств (експонентів) за допомогою зразків (експонатів) дають представницьку картину пропозицій товарів (послуг однієї або кількох галузей) і намагаються інформувати кінцевих споживачів (або і проміжних) про своє підприємство та його продукцію з кінцевою метою сприяння продажу

  • Торгово-промислова виставка
  • Торговий ярмарок
  •  
  •  

6. Засіб змістовного передавання інформації між її відправником і одержувачами за допомогою різноманітних форм зв’язку, що тісно пов’язаний з ринковим позиціюванням, корпоративною культурою, мотивацією та спрямований на досягнення цілей підприємства

  •  
  • Комплекс просування
  • Маркетингова політика просування
  •  

7. Набір засобів впливу на цільові сегменти ринку або інші контактні аудиторії з метою формування прихильного ставлення до підприємства, його цілей, завдань, товарів і/або послуг

  • Комплекс просування
  •  
  •  
  • Маркетингова політика просування

8. Вид реклами, що застосовується на етапі зростання продажів товару і яка має на меті заохочення споживача звернутися за товаром (послугою) саме до цього підприємства

  •  
  •  
  • Переконуюча (умовляльна)
  •  

9. Підприємство сфери послуг, де, на рівні з іншими, працюють особи з обмеженими фізичними можливостями, хоче залучити додаткові джерела фінансування, створити сприятливе ставлення до своєї діяльності серед владних структур і широкої громадськості. Яким засобом просування найбільш доцільно скористатися?

  • Паблік рилейшнз
  • Прямий маркетинг
  • Реклама (презентація товару) в місцях продажу
  • Персональний продаж

10. Вид реклами, що застосовується на етапі виведення товару (послуги) на ринок і має на меті формування певного рівня споживчих знань про товар або про образ підприємства

  •  
  • Переконуюча (умовляльна)
  •  
  •  

11. Підприємство-виробник косметичних засобів здійснює розподіл своєї продукції через оптового представника, потім через роздрібних торговців. При цьому рекламування та просування товарів здійснюється окремо на кожному рівні розподілу. Яку стратегію просування використано?

  • Стратегія "зняття вершків"
  • Стратегія проникнення
  • Стратегія проштовхування
  • Стратегія притягнення

12. Будь-яка форма повідомлень, що підприємство чи організація використовує для інформування, переконання, нагадування про себе, свої товари та/або послуги

  • Маркетингова політика просування
  • Комплекс просування
  •  
  •  

13. Вид маркетингу, який використовує засоби реклами для прямого звернення до потенційного споживача з метою досягнення відгуку без втручань роздрібної торгівлі або персонального продажу

  • Прямий маркетинг
  •  
  • Стимулювання продажу (збуту) товарів
  • Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз)
  • Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз)

14. Будь-яка форма неособистого платного представлення й просування продуктів, послуг та ідей від імені та за рахунок їх виробника або власника (посередника тощо)

  • Особистий (персональний) продаж
  • Стимулювання продажу (збуту) товарів
  •  
  • Прямий маркетинг
  • Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз)

15. Яким із напрямків діяльності у сфері зв’язків з громадськістю скористалася організація, запрошуючи на власні заходи журналістів, з метою їх висвітлення у засобах масової комунікації?

  • Встановлення й підтримка стійких зв’язків із засобами масової інформації
  • Загальнофірмова комунікація
  •  
  •  

16. Короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій до купівлі, одержання додаткової інформації або з метою подальшого перепродажу цих товарів

  •  
  • Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз)
  • Стимулювання продажу (збуту) товарів+
  • Прямий маркетинг
  • Особистий (персональний) продаж

17. Комплекс дій некомерційного характеру, спрямованих на формування, підтримку або відновлення позитивного іміджу суб’єкта політики, держави або підприємництва (політичну особистість, партію, державну установу, підприємство, окремий товар) через поширення про нього важливих відомостей, що мають пропагандистський або й престижний характер, у засобах масової інформації або зі сцени (арени, подіуму)

  • Прямий маркетинг
  • Зв’язки з громадськістю (паблік рилейшнз)
  •  
  • Особистий (персональний) продаж
  • Стимулювання продажу (збуту) товарів

18. Підприємство-виробник оптичної техніки здійснило широкий ряд заходів з просування своєї продукції. В результаті в нього з’явилося багато замовників-оптовиків, а у тих – багато замовників-роздрібників через загальний рівень зростання попиту на товари. Яку стратегію просування використано?

  • Стратегія притягнення
  • Стратегія проникнення
  • Стратегія "зняття вершків"
  • Стратегія проштовхування

 

Тема 9 Дослідження конкурентного середовища і конкурентів.

 

1 Згідно конкурентних стратегій М. Портера намагання зменшити витрати на виробництво і збут продукції, в тому числі за рахунок ефекту масштабності, це прояв:

  • стратегія «ціна-кількість»;
  • стратегія диференціації;
  • стратегія фокусування.

2 Які п’ять сил складають конкурентне середовище?

  • потенційні конкуренти, товари-субститути, покупці, постачальники, конкуренція в галузі;
  • посередники, ціна, конкуренція, товари, конкуренти;
  • ціна, товари-субститути, покупці, конкуренти,конкуренція в галузі.

3 Стратегія лідера у конкурентній боротьбі (за Ф.Котлером) має різновиди:

  • фронтальна оборона
  •  
  •  

4 Продукція інших галузей, яка може замінити товари підприємства за функціональною ознакою, являє собою:

  • товари конкурентів
  • ідентичні товари
  •  

5 Як називається конкурентна ситуація, коли декілька підприємств домінують на ринку, створюючи сильну взаємозалежність?

а) олігопольна;

б) монополістична конкуренція;

в) монополія.

6. На якому етапі життєвого циклу товару основними клієнтами підприємства є аутсайдери?

а) впровадження;

б) зростання;

в) зрілості;

г) спаду.

7. На якому етапі життєвого циклу товару підприємство отримує максимальний прибуток?

а) впровадження;

б) зростання;

в) зрілості;

г) спаду.

8. На якому з етапів процесу розроблення нового товару приймають рішення щодо його конструкції, технології виробництва, матеріалів, з яких його виготовлятимуть:

а) генерації ідей;

б) фільтрації ідей;

в) розроблення концепції товару та її  перевірки;

г) економічного аналізу;

д) розроблення товару;

є) пробного маркетингу;

ж) комерційного виробництва.

9. Конкурентоспроможність товару – це:

а) найвищий у світі рівень якості товару;

б) здатність товару конкурувати на світовому ринку;

в) здатність товари конкурувати з аналогічними вимогами продукції на світовому ринку;

г) здатність товару конкурувати з аналогами на конкретному ринку в певний період часу;

д) найнижча собівартість цього товару.

10. Складові конкурентоспроможності товару:

а) стайлінг (сукупність естетичних властивостей);

б) ефективність реклами;

в) технічні параметри;

г) економічні параметри.

11. Основний метод забезпечення якості продукції в Україні на сучасному етапі:

а) впровадження обов’язкової сертифікації продукції;

б) проведення державної атестації товарів;

в) присудження державного знаку якості продукції.

12. Чи може підприємство за власним бажанням сертифікувати продукцію, якщо вона не підлягає обов’язковій сертифікації?

а) так;

б) ні.

13. Конкурентоспроможність товару це:

а) сукупність якісних та вартісних характеристик товару, які з точки зору покупця є суттєвими і забезпечують задоволення конкретних проблем;

б) ступінь переваги одного виробу, однієї моделі над іншим в тих умовах, в яких здійснюється експлуатація, або використання товару споживачем;

в) різновид кількісної оцінки якості продукції.

14.З-поміж всіх конкурентних сил (за моделлю М. Портера) найбільший вплив здійснює:

  • суперництво між конкуруючими продавцями однієї галузі;
  • конкуренція з боку товарів, що виробляються фірмами інших галузей, і що є гідними замінниками та конкурентоспроможні за ціною;
  • загроза входу в галузь нових конкурентів.

15.Сила впливу різноманітних груп споживачів на інтенсивність конкуренції є значною за наявності таких умов:

  • придбана продукція складає значну частину бюджету споживача, що робить його більш чутливим до змін цін, якості та інших комерційних характеристик виробу;
  • відсутність ефективних замінників продукції, що постачається, зменшує можливість вибору і зменшує рівень вимог за характерами виробів, що постачаються;
  • продукція, яку купують, не має суттєвого впливу на якість кінцевої продукції, яку виробляє споживач;
  • всі відповіді вірні.

16.Відповідно до Закону України "Про захист економічної конкуренції" суб'єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо:

  • на цьому ринку у нього немає жодного конкурента;
  • його частка на ринку товару перевищує 40 відсотків, якщо він не доведе, що зазнає значної конкуренції;
  • його частка на ринку товару становить менше 35 відсотків, але він не зазнає значної конкуренції;
  • сукупна частка не більше ніж двох суб'єктів господарювання, яким на одному ринку належать найбільші частки на ринку, перевищує 50 відсотків.

17.Спростування неправдивих, неточних або неповних відомостей – це вид відповідальності:

  • за вчинення дій, визначених Законом як недобросовісна конкуренція;
  • у разі встановлення факту неправомірного використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки;
  • у разі встановлення факту дискредитації господарюючого суб'єкта (підприємця).

18.Якщо коефіцієнт відносної концентрації :

  • ринок неконцентрований;
  • ринок висококонцентрований;
  • ринок низькоконцентрований.

19.Показник дає можливість оцінити розподіл ринкових часток за допомогою суми квадратів ринкових часток конкурентів. Мова йде про:

  • індекс концентрації;
  • індекс Херфіндаля;
  • індекс Херфіндаля - Хіршмана;
  • вірна відповідь відсутня.

20.Чим більшим є значення коефіцієнта, тим сильніша влада підприємства на ринку, а, отже, тим меншою є залежність підприємства від конкурентів, постачальників, споживачів. Мова йде про:

  • показник ентропії;
  • індекс монополістичної влади А. Лернера;
  • індекс Холла - Тайдмана.

21.Відсоток споживачів, які називають певну марку товару, коли їх просять назвати першу, що спала їм на думку при прийнятті рішення щодо купівлі особливого виду продукції - це:

  • частка «свідомості»;
  • частка «голосу»;
  • вірна відповідь відсутня.

22.В основі виокремлення параметричних, товарних, марочних конкурентів та конкурентів бажань лежить така класифікаційна ознака, як:

  • тип потреб, що задовольняються на ринку продукції основних фірм-конкурентів;
  • характер впливу діяльності конкурента на підприємство
  • тип споживачів і товарів, що їм пропонуються;
  • різниця у продукції.

23.Чи вірним є твердження, що встановлення стратегічної групи конкурентів зводиться до визначення відмінностей між ними, де найважливішим критерієм є розмір ринкової частки підприємств?

  •  
  •  
  • за певних умов

24. Як називається конкуренція між різними товарами, які задовольняють одну і ту ж потребу?

а) функціональна;

б) предметна;

в) видова.

25.Як називається стратегія конкурентної боротьби коли підприємство намагається досягти унікальності в якому-небудь аспекті, що є важливим для великої кількості споживачів?

а) стратегія «ціна-кількість»;

б) стратегія диференціації;

в) стратегія фокусування.

26. Що становить основу стратегії ринкових лідерів?

а) спеціалізація;

б) захист позиції;

в) наступ на нові позиції.

27. Як впливає сконцентрованість споживачів на їх конкурентну позицію?

а) посилює;

б) послаблює;

в) не впливає.

28. Яким є ринок, якщо індекс ринкової конкуренції більше 70%?

а) висококонцентрований;

б) помірноконцентрований;

в) низькоконцентрований.

 

Тема 10 Дослідження поведінки споживачів.

 

1. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця дорогих кросівок, який здійснював купівлю в досконало оформленому спеціалізованому магазині відомої фірми - виробника спортивного взуття, хоча раніше він віддавав перевагу іншим маркам?

  • Фізичне оточення
  • Соціальне оточення
  • Ефект часу
  • Попередній стан
  • Завдання купівлі

2. Відносно постійна й однорідна група людей у суспільстві, в якій індивіди мають однакові інтереси, цінності, поведінку та спосіб життя

  • Соціальний клас
  • Референтна група
  •  
  •  

3. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця який, завдяки пораді супроводжуючого його товариша, вперше купив канцелярський набір із чорнильною ручкою?

  • Фізичне оточення
  • Завдання купівлі
  • Ефект часу
  • Соціальне оточення
  • Попередній стан

4. Теорія мотивації, що передбачає наявність двох чинників мотивації, один з яких викликає незадоволеність людини, а інший – її задоволення

  • Теорія мотивації Фрейда
  • Теорія мотивації Герцберга
  • Теорія мотивації Маслоу

5. Сукупність людей, що впливає на позицію, яку займає індивід, є зразком стандартів поведінки

  •  
  • Референтна група
  •  
  • Соціальний клас

6. Проти якого виду ризику перестрахувався покупець відмовившись від купівлі раніше звичної для нього марки взуття, яке псувалося раніше гарантійного терміну експлуатації?

  • Фізичний ризик
  • Психологічний ризик
  • Ризик виконавця
  • Фінансовий ризик
  • Втрата часу

7. Окрема маркетингова програма, яка використовується для пропонування однакового продукту всім споживачам

  • масовий маркетинг
  • ринковий сегмент
  • сегментування ринку
  • позиціювання товару

8. Який із ситуаційних впливів подіяв на слухача камерного концерту, який зразу по його закінченні купив компакт диск із записом оркестру, який щойно виступив?

  • Фізичне оточення
  • Попередній стан
  • Соціальне оточення
  • Завдання купівлі
  • Ефект часу

9. Проти якого виду ризику перестрахувався покупець, який відмовився купувати консерви, на яких не було вказаної дати кінцевого споживання?

  • Ризик виконавця
  • Втрата часу
  • Фізичний ризик
  • Психологічний ризик
  • Фінансовий ризик

10. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця прохолоджувальних напоїв, який вийшов на перон під час зупинки поїзда та здійснив свою купівлю за значно вищою ціною, ніж у іншому місці?

  • Ефект часу
  • Фізичне оточення
  • Завдання купівлі
  • Попередній стан
  • Соціальне оточення

11. Формування суб’єктивної оцінки товару з боку споживачів порівняно з товарами конкурентів

  • позиціювання товару
  • ринковий сегмент
  • масовий маркетинг
  • сегментування ринку

12. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця який, завдяки пораді супроводжуючого його товариша, вперше купив канцелярський набір із чорнильною ручкою?

  • Ефект часу
  • Попередній стан
  • Фізичне оточення
  • Соціальне оточення
  • Завдання купівлі

13. Окрема маркетингова програма, яка використовується для пропонування однакового продукту всім споживачам

  • сегментування ринку
  • позиціювання товару
  • масовий маркетинг
  • ринковий сегмент

14. Який із ситуаційних впливів подіяв на водія автомобіля, який перед далекою дорогою вирішив заправити повний бак бензину?

  • Соціальне оточення
  • Фізичне оточення
  • Попередній стан
  • Ефект часу
  • Завдання купівлі

15. Сукупність матеріальних і духовних цінностей, ідей і відносин, створених конкретним суспільством протягом свого розвитку

  •  
  •  
  • Соціальний клас
  • Референтна група

16. Проти якого виду ризику перестрахувався покупець віддавши перевагу купівлі відомої марки одягу, на противагу купівлі дешевих марок, які не відповідали його соціальному статусу?

  • Ризик виконавця
  • Психологічний ризик
  • Фінансовий ризик
  • Фізичний ризик
  • Втрата часу

17. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця дорогих кросівок, який здійснював купівлю в досконало оформленому спеціалізованому магазині відомої фірми-виробника спортивного взуття, хоча раніше він віддавав перевагу іншим маркам?

  • Попередній стан
  • Соціальне оточення
  • Завдання купівлі
  • Фізичне оточення
  • Ефект часу

18. Теорія мотивації, яка передбачає, що система людських потреб збудована в ієрархічному порядку, відповідно до ступеня значущості її елементів: фізіологічні потреби, потреба у відчутті захищеності, соціальні потреби та потреби в самоствердженні (самореалізації)

  • Теорія мотивації Герцберга
  • Теорія мотивації Маслоу
  • Теорія мотивації Фрейда

19. Виокремлення певної кількості покупців, що мають схожу або однакову реакцію на комплекс маркетингових заходів підприємства, тобто подібно сприймають параметри товару, його ціну, місце збуту та маркетингові комунікації

  • позиціювання товару
  • сегментування ринку
  • ринковий сегмент
  • масовий маркетинг

20. Теорія мотивації, яка передбачає, що люди здебільшого не усвідомлюють психологічні сили, що керують поведінкою індивіда, а значить, вони не можуть до кінця зрозуміти мотиви своїх дій

  • Теорія мотивації Маслоу
  • Теорія мотивації Герцберга
  • Теорія мотивації Фрейда

21. Проти якого виду ризику перестрахувався пасажир, замовивши квитки на поїзд у бюро замовлень?

  • Фінансовий ризик
  • Ризик виконавця
  • Втрата часу
  • Психологічний ризик
  • Фізичний ризик

22. Об’єднана, попередньо виявлена кількість споріднених споживачів товару чи послуги за певними ознаками

  • сегментування ринку
  • позиціювання товару
  • масовий маркетинг
  • ринковий сегмент

23. Вибираючи серед альтернативних бригад для проведення ремонту офісу, замовник віддав перевагу вже йому відомій, хоча були й інші, значно дешевші пропозиції. Проти якого виду ризику перестрахувався замовник?

  • Ризик виконавця
  • Фізичний ризик
  • Фінансовий ризик
  • Психологічний ризик
  • Втрата часу

 

Тема 11. Дослідження торгових марок.

 

1. Елемент товару в реальному виконанні, частина оформлення товару, що включає в себе тару, етикетку і вкладиші це

  •  
  •  
  •  

2.Ємність, у яку міститься товар (ящик з дерева, картонна коробка, скляна або пластикова пляшка, паперовий пакт

  •  
  •  
  •  

3.Наклейка, поміщена на тарі і містить фірмову назву продукту, символ компанії, рекламні матеріали, короткі інструкції щодо зберігання і використання товару

  •  
  •  
  •  

4.До основних вимог до товарного знаку віднесемо:

  •  
  •  
  •  
  • Всі перелічені

5. Кожній країні - учасниці штриховий системи надається свій номер і код, що складається, як правило:

  • з 13 або 8 цифр
  • 20 або 10 цифр
  • з 20 або 15 цифр

6.Складова частина товарної марки, що має форму символу, малюнку або позначки, за якими споживачі розпізнають продукцію улюбленої фірми

  • Фірмовий знак
  • Товарна марка
  • Товарне ім’я

7.Марка або її частина, що забезпечена правовим захистом та захищає права продавця на користування марочною назвою або емблемою (знаком)

  • Фірмовий знак
  • Товарна марка
  • Товарне ім’я

8. До основних функцій товарного знаку належать:

  • , гарантійна, рекламна
  • Фірмова, рекламна, стимулююча
  • Гарантійна, стимулююча, рекламна

9.Частина товарної марки, яка має звукове вираження

  • Фірмовий знак
  • Товарна марка
  • Товарне ім’я

10. Стратегія, яка дає змогу фірмам пропонувати ідентичні товари різним сегментам ринку має назву:

  • Стратегія «парасолькового бренду»
  • Стратегія індивідуальних марок+
  • Стратегія одного кореня

 

Тема 12 Дослідження у сфері послуг

 

1. Концепція, що описує збут послуги з моменту надходження її на ринок і до моменту зняття з продажів та виробництва, визначає:

  • життєвий цикл послуги;
  •  
  • стимулювання збуту;
  • позіціювання послуги на ринку.

2. Маркетинг у сфері послуг починається:

а) з розробки і виробництва товару або послуг;

б) з вивчення ринку і запитів споживачів;

в) з інформаційної рекламної кампанії.

3. Одна із специфічних  рис послуги, яку треба враховувати при розробці маркетингових заходів, є:

  • процес виробництва і продажу максимально близький у часі;
  • продаж послуги неможливий без продажу товару;
  • при виробництві послуги обов'язкова присутність споживача;

4. При маркетингу сфери послуг особливо великого значення набуває:

  • зовнішній маркетинг
  • внутрішній маркетинг

5. Для маркетингу сфери послуг характерна модель:

  • Р
  • Р
  • Р
  • Р

6. Фірма, яка працює у сфері послуг, може здійснити проникнення у перспективні сфери діяльності за допомогою методу:

а) диверсифікованості;

б) спеціалізації;

в) концентрації;

г) кооперації.

7. Банк пропонує послуги тільки для великих корпорацій. Він приймає рішення почати пропонувати послуги також середнім та малим фірмам та фізичним особам. Як можна назвати цю стратегію?:

  • Проникнення на ринок;
  • Розвиток ринку;
  •  
  • Розвиток продукту.

8. Усе те, що призначено для ідентифікації  послуг і диференціації їх від послуг конкурентів називається:

а) маркою чи брендом;

б) патентом;

в) символом;

г) ціною.

9. Сукупність осіб та організацій, що закуповують товари чи послуги, які використовуються при виробництві інших товарів і послуг називається ринком:

а) товарів промислового призначення;

б) виробників;

в) продуктивних послуг;

г) споживачів.

10. Шлях, за яким товари та послуги рухаються від виробників до споживачів, називається:

  • каналом розподілу;
  • транспортним шляхом;
  • ;
  • .

11. Ремаркетинг у сфері послуг зв'язаний з:

а) негативним попитом;

б) попитом, що знижується;

в) ірраціональним попитом;

г) відсутністю попиту;

д) надмірним попитом.

12. Який з перерахованих нижче інструментів стимулювання збуту є найбільш підходящими для того, щоб забезпечити повторне користування послугами перукарні частих клієнтів?

  • Спеціальні купони зі знижкою;
  • Безкоштовні додаткові послуги;
  • Поширення безкоштовних (подарункових) купонів у кожні двері;
  • Демонстрація новинок перукарського мистецтва.

        

КЛЮЧ ДО ТЕСТІВ:

 

Тема 1 Сутність, види і принципи ринкових досліджень.

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

Д

  1.  

А

  1.  

Б

Тема 2 Ринкова інформація та її різновиди.

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Г

  1.  

А

Тема 3 Структура і процес досліджень ринку.

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

А,Б,В

  1.  

Д

Тема 4 Методи збирання первинної інформації.

  1.  

Г

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

Тема 5 Джерела вторинної інформації.

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

Тема 6 Визначення місткості ринку та його сегментів.

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Г

  1.  

В

  1.  

Г

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

В

Тема 7 Дослідження конюнктури ринку.

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

Г

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Г

  1.  

А, В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

Д

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

Тема 8 Прогнозовані дослідження збуту.

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

Б

  1.  

А

Тема 9 Дослідження конкурентного середовища і конкурентів.

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А, Б

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Г

  1.  

В

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

Б

Тема 10 Дослідження поведінки споживачів.

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Г

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Г

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Г

  1.  

В

  1.  

Д

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

Г

  1.  

Б

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

В

 

  1.  

Г

  1.  

А

Тема 11. Дослідження торгових марок.

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

В

  1.  

Г

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

Б

Тема 12 Дослідження у сфері послуг.

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

А,Г

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

В

  1.  

А

  1.  

А

  1.  

Б

  1.  

А, Б, В, Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

 

1. Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг: Загальний  курс.  5-е  видання/  Пер.з  англ.. – Навч.посібник. – М.: Видавничий дім “Вільямс”, 2001. – 608 с.

2. Гаркавенко С.С. Маркетинг. – К.: Лібра, 2004. – 712 с. 

3. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика. – К.: Вища школа, 1994.

4. Кардаш  В.Я.  Маркетингова  товарна  політика.  Підручник,  2–ге  видання  – Київ, 2002. – 240 с

5. Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Маркетинг: прогнозування кон’юнктури ринку. – К.: Т-во „Знання”, КОО, 2001. – 215 с.

6. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. – СПб.: Питер, 1999. – 896 с.

7. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: Пер. с анг. – 2-е изд. – М: «Вильямс», 2001.- 944 с.

8. Крылова  Г.Д.,  Соколова  М.И. Маркетинг: Теория и  86  ситуаций. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 519 с.

9. Крамаренко В.І. Маркетинг. – Київ: ЦНЛ, 2003. – 264 с

10. Маслова Т.Д., Божук С.Г., Ковалик Л.Н. Маркетинг. – СПб.: Питер, 2002. – 400 с.

11. Мороз  Л.А.,  Чухрай  Н.Т.  Маркетинг. –  2-е  вид.  –  Львів:  Національний

університет “Львівська політехніка”, 2002. – 244 с.

12. Овечкина Е. А. Маркетинговое планирование: Конспект лекций. – К.: МАУП, 2002. – 264 с.

13. Павлик І.І. Основи маркетингу: Навчальний посібник. 2000. – 37 с.

14. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження: Практичний аспект. – К.;М.;СПб.: Видавничий дім «Вільямс», 1998 – 262 с.