Популярнi новини:
ОНЛАЙН-ЗУСТРІЧ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРОМ – ТОВ «НОВА ПОШТА»
25-й Радіодиктант національної єдності
Круглий стіл «Академічна доброчесність у навчанні – шлях до успіху!»
Патріотична гра «Пароль: «ПАЛЯНИЦЯ»
Робимо чистим наш «другий дім»
Ораторське мистецтво як навчальна дисципліна
Ораторське мистецтво є прикладною дисципліною, яка являє собою комплекс знань, умінь і навичок оратора стосовно підготовки й проголошення переконуючої промови. Іншими словами, ораторське мистецтво - не діяльність, спрямована на переконання аудиторії засобами живого слова.
Формування комунікативних компетентностей у сфері риторики дозволяє впевнено почуватися перед аудиторією, орієнтуватися в комунікативному середовищі, застосовувати засоби якісного структурування інформації з метою її результативної передачі слухачам, володіти засобами утримання уваги співнозмовників (слухачів), вправно володіти мовними засобами впливу на аудиторію, застосовуючи при цьому професійні психолінгвістичні критерії.
Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Ораторське мистецтво» є розвиток у здобувачів вищої освіти мисленєвих, нормативних мовленнєвих умінь та навичок.
1.2. Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Ораторське мистецтво» є опанування та засвоєння здобувачами освіти основних понять, інститутів, принципів ораторського мистецтва в юридичній практиці; опанування форми ефективної переконуючої комунікації за нестандартних ситуацій життєвого і професійного спілкування; формування уміння та навички мистецтва професійної риторики юриста, розвиток майстерності створювати і виголошувати публічні промови.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми у здобувачів освіти має бути сформовані наступні елементи компетентності: знання про:
- базові поняття та терміни, пов’язані з ораторським мистецтвом, публічним мовленням, риторикою, полемікою, мовленнєвим етикетом та виразним читанням; основні закономірності публічного мовлення, специфіку ораторського мистецтва, особливості мовленнєвого етикету, ключові аспекти логіко-емоційної виразності читання;
-формувати критичне ставлення до власного мовлення і суспільної мовної практики; правила мовленнєвого етикету; теоретичні основи виразного читання;
- уміння: сформувати та вдосконалити навички складання партитури тексту та виразного читання творів різних жанрів; готувати промови на конкретні теми; формувати культуру ведення дискусії; розвивати ораторські здібності;
- користуватися правилами мовленнєвого етикету;
- формувати критичне ставлення до власного мовлення і суспільної мовної практики. способи мислення: аналіз, синтез, абстрагування, конкретизація; професійні, світоглядні і громадянські якості: формування здатності ефективного використання положень та навичок юридичної риторики в професійній діяльності;
- володіння основними поняттями і категоріями, етичними правилами;
- формування виваженої громадської позиції.