Популярнi новини:
Гуманітарна допомога для гуртожитку коледжу від громадської організації ТЕНЕТА
Знайомство здобувачів освіти з вибірковими освітніми компонентами на 2025/2026 навчальний рік
Захист, безпека, відповідальність: зустріч студентів коледжу із фахівцями Денного центру соціально-психологічної допомоги та ювенальною превенцією
Участь у судових засіданнях
Фахівці Вознесенського фахового коледжу ознайомились із передовими обліковими програмами МНАУ: нові горизонти співпраці
Програма співбесіди з історії України 11 клас
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Матеріали співбесіди з історії України розроблені на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з історії України для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої.
Мета співбесіди з історії України – перевірити у вступників рівень сформованості насамперед історичної компетентності, до елементів якої належать: хронологічна компетентність- уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причинонаслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;
просторова компетентність - уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; інформаційна компетентність - уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;
логічна компетентність - уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;
аксіологічна компетентність- уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.
Матеріали співбесіди з історії України включають 30 питань.
Відповідь вступника оцінюється за двохсотбальною шкалою; оцінка мотивується.
При оцінюванні усної відповіді потрібно керуватися такими основними критеріями:
Повнота і правильність відповіді.
Ступінь володіння хронологією подій.
Вміння визначити об’єктивні і суб’єктивні причини подій.
Мовленнєве оформлення відповіді. Відповідь повинна бути зв’язним, логічно послідовним повідомленням на певну тему, виявляти вміння застосовувати визначення, правила до конкретних випадків.
Критерії оцінювання знань з історії України(співбесіда)
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Загальні критерії, якими оцінюються навчальні досягнення абітурієнтів |
Початковий |
100-120 |
Вступник може розрізняти об`єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Вступник фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об`єкт вивчення, має здатність до елементарного викладу думки. Вступник відтворює менше половини навчального матеріалу |
Середній |
121-150 |
Вступник знає близько половини навчального матеріалу. Розуміє основний навчальний матеріал, здатний з неточностями дати визначення понять. Вступник виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але не достатньо осмислена. |
Достатній |
151-180 |
Вступник правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основоположні теорії і факти, застосовує вивчений матеріал у складних ситуаціях. Знання є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал, розуміє факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження власних думок, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати і систематизувати інформацію, застосовувати загальновідомі докази у власній аргументації |
Високий |
181-200 |
Вступник глибоко і докладно відповів на всі питання, в тому числі і додаткові; вміє самостійно та чітко аргументувати основні теоретичні положення, які він викладає у своїй відповіді; ілюструє наведені у відповідні думки потрібними прикладами, причому не тільки запозиченими з підручника, а й підібраними самостійно; спроможний глибоко та всебічно аналізувати історичні факти і процеси, аргументує свої висновки; спроможний здійснювати порівняльний аналіз розвитку історичного процесу в Україні з відповідними явищами світової історії. |
Орієнтовний перелік питань співбесіди.
· Становлення і розвиток державотворчої традиції на території України: кіммерійці, скіфі, сармати.
· Політичний розвиток Давньоруської держави.
· Причини, передумови та наслідки Хрещення Київської Русі.
· Становлення Галицько-Волинського князівства ХІІІ ст. Правління Данила Галицького.
· Занепад Київської Русі і підкорення її монгольськими військами.
· Причини та передумови виникнення українського козацтва.
· Створення Запорізької Січі. Д. Вишневецький.
· Устрій, побут та господарство на Запорізькій Січі у другій половині XVI ст. Реєстрове козацтво.
· Козацькі повстання 1620-1630-х рр.
· Культурно-освітній розвиток в Україні другої половини ХVІ – першій половині ХVІІ століття.
· Причини, характер і рушійні сили національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького (1648-1657 рр.).
· Козацько-гетьманська держава в кінці XVII-XVIII ст.
· Ліквідація гетьманщини та Запорізької Січі в середині XVIII ст.
· Гетьман П. Орлик та його «Конституція прав і вольностей Війська Запорозького» (1710 р.).
· Народні рухи на Правобережній України: Гайдамацькі рухи 1730- 1760-х рр. коліївщина, рух опришків: причини та наслідки.
· Становище українських земель під владою Речі Посполитої в кінці XVII-XVIІI століттях.
· Становлення і розвиток український театр в Україні у другій половині ХVІІ – ХVІІІ столітті.
· Створення, діяльність та значення Кирило-Мефодіївського товариства.
· Громадсько-просвітницька діяльність Руської трійці.
· Громадівський рух на українських землях у другій половині ХІХ століття.
· Початок української національно-визвольної революції в 1917-1920 pp.
· Державотворча діяльність Української Центральної Ради: здобутки та прорахунки українського державотворення 1917-1918 рр.
· Діяльність уряду Директорії. Внутрішня і зовнішня політика уряду Директорії.
· Проголошення ЗУНР. Злука УНР і ЗУНР. Якими були причини поразки національно-визвольного руху в Україні на початку ХХ століття?
· Колективізація в Україні: причини, суть, особливості, наслідки. Голодомор в Україні 1932- 1933 рр.
· Україна в геополітичних планах СРСР і Німеччини.
· «Шістдесятництво» в українській культурі XX ст.?
· Проголошення незалежності України, Референдум 1 грудня 1991 р. і вибори Президента України. Розпад СРСР і створення СНД.
· Революції в Україні на початку ХХІ ст.: причини, перебіг і здобутки.
· Культура й духовність незалежної України.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ
- Власов В. Історія України: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч.Закл.Київ:Генеза,2005.280с.
- закл. Київ : Генеза, 2005. 256 с.
- Гупан Н. М., Пометун О. І. Новітня історія України: 1914–1939: 10 кл.:Навч.посіб.Київ:А.С.К.,2003.352с.
- Гупан Н. М., Пометун О. І., Фрейман Г. О. Новітня історія України: 11кл.: Навч.посіб.Київ:А.С.К.,2007.384с.
- Кульчицький С., Шаповал Ю. Історія України (1914–1939): Підручникдля10 кл.загальноосвіт.навч.закл.Київ: Генеза,2003.304с.
- Кульчицький С., Шаповал Ю. Історія України (1939–2001): Підручникдля11 кл.загальноосвіт.навч.закл.Київ:Генеза,2005.320с.
- - 460с.
- Кульчицький С.В., Мицик Ю.В., Власов В.С. Історія України: Довідникдляабітурієнтівташколярівзагальноосв.навчальних закладів.Київ
:Літера ЛТД, 2007. 528 с.
- Лях Р., Темірова Н. Історія України: Підручник для 7 кл. загальноосвіт.навч.закл.Київ:Генеза, 2003.192с.століття: Посібн. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. Київ : Генеза, 2003. 224 с.