Популярнi новини:
УВАГА, СТУДЕНТИ!
Гуманітарна допомога для гуртожитку коледжу від громадської організації ТЕНЕТА
Знайомство здобувачів освіти з вибірковими освітніми компонентами на 2025/2026 навчальний рік
Тести фахового випробування з права
Тести з дисципліни «Діловодство»
?1
Дайте вірне визначення поняттю «документ».
-Дані про оточуюче середовище, що сприймаються людиною чи технічним пристроєм
+Матеріальний об'єкт з інформацією, закріпленою створеним людиною способом для передачі її у часі і просторі
-Схема побудови комплексу документів
-Папір формату А4 з нанесеною на ньому постійною інформацією і місцем для змінної
?2
Вкажіть місце розміщення на папері формату А4 реквізиту «зображення емблеми організації».
+В лівому кутку на рівні назви організації
+На верхньому полі, посередині
-У правому верхньому кутку
-На нижньому полі, посередині
?3
Встановіть, що відображає реквізит «резолюція».
-Зміст тексту документа
+Результат розгляду документа керівником
-Результат виконання документа
-Відмітку про погодження документа
?4
Визначте, які типи бланків службових документів встановлює ДСТУ 4163-2003
+Бланк листа, бланк загальний, бланк конкретного виду документа
-Бланк листа, спеціальний бланк, бланк конкретного виду документа
-Бланк службового виду документа, бланк листа, бланк загальний
-Бланк листа, бланк загальний, бланк спеціальний
?5
Оберіть вірну відповідь
+Реквізити бланків службових документів треба розміщувати одним із способів: сцентрованим, прапоровим
-Реквізити бланків службових документів треба розміщувати сцентрованим способом
-Реквізити бланків службових документів треба розміщувати прапоровим способом
-Реквізити службових документів треба розміщувати одним із способів: сцентрованим, прапоровим
?6
Встановіть реквізит, який проставляється тільки в бланках для листа.
-Найменування структурного підрозділу
-Місце складання
+Довідкові дані про організацію-автора
-Заголовок
-Назва виду документа
?7
Виберіть з переліку важливий елемент документу, який є обов'язковим для будь-яких документів, виконуваних на аркуші формату А4, текст яких перевищує 10 рядків
-Резолюція
+3аголовок до тексту
-Відмітка про засвідчення копії
-Адресат
?8
Вкажіть, яким реквізитом оформлюється узгодження документа всередині установи.
-Грифом затвердження
-Грифом узгодження
+Візою
-Резолюцією
?9
Встановіть випадки проставлення реквізиту «печатка».
-Виключно на документах, які посвідчують права осіб
+На документах, які входять до спеціального переліку
-На всіх вихідних документах
-Правильна відповідь не названа
?10
Виокремте обов'язковий реквізит, який відсутній лише у службовому листі.
-Заголовок
-Відмітка про контроль
+Назва виду документа
-Прізвище виконавця та номер його телефону
?11
Вкажіть відмінок, в якому проставляють на службових документах найменування автора (реквізити 6,7,8 ).
+У називному відмінку
-У родовому відмінку
-У давальному відмінку
-Відмінок не має значення
?12
Можна використовувати такі варіанти розташованості реквізитів бланків службових документів
-кутовий, поздовжній, центрований
+кутовий прапоровий
+поздовжній сцентрований
-прапоровий, кутовий, поздовжній
+кутовий сцентрований
?13
Визначте, що з перелікованого відповідає повній назві ДСТУ 4163
- «Національний стандарт України. Уніфікована система організаційно-розпорядчих документів»
- «Національний стандарт України. Уніфікована система організаційно-розпорядчих документів»
+ «Уніфікована система організаційно-розпорядчих документів. Вимоги до оформлювання документів»
- «Вимоги до оформлювання організаційно-розпорядчих документів»
?14
Оберіть вірну відповідь
-Код організації проставляють за ДК 010 після реквізиту довідкові дані про організацію
+Код організації проставляють за ЄДРПОУ після реквізиту довідкові дані про організацію
+Код форми документа (якщо він є) проставляють згідно з ДК 010 вище реквізиту назва виду документа
-Код форми документа (якщо він є) проставляють згідно з ЄДРПОУ вище реквізиту назва виду документа
?15
Закінчіть речення «Відмітка про виконання документа та направлення його до справи…
-містить такі дані: «До справи», номер справи, в якій документ буде зберігатися, посилання на дату і номер документа про його виконання, назву посади і підпис виконавця
+містить такі дані: «До справи », номер справи, в якій документ буде зберігатися, посилання на дату і номер документа про його виконання, дату направлення документа до справи, назву посади і підпис виконавця
-містить такі дані: «До справи», номер справи, в якій документ буде зберігатися, дату направлення документа до справи, назву посади і підпис виконавця, посада керівника установи
?16
Примірна інструкція з діловодства у міністерствах, центральних і місцевих органах влади від 30.11.2011 містить такі дані:
+приймання, розгляд і реєстрація документів
+порядок складання та оформлення службових документів
+порядок оброблення та надсилання службових документів
+організація контролю за виконанням документів
+складання номенклатур і формування справ
+підготовка справ до зберігання і використання
-робота із зверненнями громадян
-відповідальність за розголошення конфіденційної інформації
-перелік документів, що мають гриф «секретно»
?17
Зазначте в яких документах проставляється реквізит: посилання на дату та індекс вхідного документа.
-Протоколах
-Довідках
+Службових листах
-Наказах
?18
Визначте, що з названого відповідає поняттю «Документ, адресований керівникові, що вміщає викладення якого-небудь питання з висновками та пропозиціями».
-Пояснювальна записка
+Доповідна записка
-Наказ
-Службовий лист
?19
Вкажіть на якому форматі паперу виконуються службові документи.
-А2
+А4
+А5
-А3
?20
Вкажіть, які складові частини входять до 23 реквізиту (підпис).
-Найменування посади, підпис, розшифрування підпису, дата
+Найменування посади, підпис, розшифрування підпису
-Найменування посади, підпис, розшифрування підпису, печатка
-Найменування організації, найменування посади, підпис, розшифрування підпису
?21
Закінчіть речення «Відмітка про засвідчення копії документа проставляється нижче реквізиту «підпис» і складають зі слів…
+«Згідно з оригіналом», назви посади, підпису, розшифровки підпису, дати засвідчення копії
-«Вірно», назви посади, підпису, розшифровки підпису, дати засвідчення копії
-«Згідно», назви посади, підпису, прізвища виконавця, дати засвідчення копії
-«Згідно з оригіналом», назви посади, прізвища виконавця, дати засвідчення копії
?22
Визначте, що з названого відображає характер доповідної записки.
-Ініціативна, особиста, інформативна, звітна
+Ініціативна, інформаційна, звітна
-Індивідуальна, інформаційна, звітна
-Ініціативна, інформаційна, зовнішня
?23
Визначте, що з названого відповідає відповідно оформленому реквізиту
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ №45 від 06.12.2012
-затвердження службового документа посадовою особою
+затвердження документа, що проводиться іншим документом
-візування документа відповідною посадовою особою
-узгодження документа, що проводиться іншим документом
?24
Встановіть, в якому вигляді оформлюються уніфіковані тексти службових документів.
-суцільного складного тексту
-суцільного складного тексту, трафарету, анкети, таблиці
+суцільного складного тексту, трафарету, анкети, таблиці та у їх поєднанні
- суцільного складного тексту, трафарету, анкети, таблиці, бланку
?25
Оберіть вірну відповідь
-датою наказу є дата його створення
+датою наказу є дата його підписання
-датою акта є дата його підписання
+датою акта є дата події, зафіксованої в акті
+датою службового листа є дата його відправлення
-датою службового листа є дата його створення
+датою протоколу є дата проведення засідання колегіального органу
-датою протоколу є дата його оформлення
?26
Закінчіть речення «Керівник за допомогою організаційних документів…
-здійснює звільнення та призначення на посаду працівників
+визначає права та обов’язки працівників, положення структурних підрозділів
-доводить до відому працівників свої розпорядження
-інформує працівників про проведення тих чи інших дій
?27
Встановіть, хто є автором службового листа?
+посадова особа, яка надсилає службовий документ
+організація, підприємство, від імені якого надсилається документ
-виконавець, який готував документ
-особа, яка відправила службовий лист
?28
Встановіть відповідність між видом службового документа та визначенням «Документ, складений однією або кількома особами, що підтверджує будь-які встановлені факти або події»
-доповідна записка
-довідка
+акт
-службовий лист
-протокол
?29
Вкажіть групи протоколів
-типові, індивідуальні
-повні, короткі, конкретні
+повні, стислі, стенографічні
-повні, стислі, стенографічні, електронні
?30
Визначте, що з названого відповідає документу, в якому визначаються організаційні положення, права та обов’язки працівника
-положення про структурний підрозділ
-правила внутрішнього трудового розпорядку
-статут
+посадова інструкція
-наказ про особовий склад
?31
Реквізит «печатка»
-повинна охоплювати прізвище та ініціали керівника
+в деяких випадках проставляється перед посадою керівника
+повинна охоплювати останні кілька літер найменування особи, що підписала документ
-проставляється під реквізитом «підпис»
?32
Встановіть, яка з частин тексту наказу із загальних питань є обов’язковою
-констатуюча
-розпорядча
+обидві
?33
Вкажіть вірне твердження
-розпорядча частина наказу із загальних питань обов’язково містить посаду і прізвище виконавця, зміст дії та термін виконання
+розпорядча частина наказу із загальних питань містить посаду і прізвище виконавця, зміст дії та термін виконання, в певних випадках термін виконання або посада і прізвище виконавця може опускатися
- розпорядча частина наказу із загальних питань містить зміст дії, виконавець зазначається в останньому пункті розпорядчої частини
?34
Зазначте в якому з перелікованих документів існують такі постійні складові частини тексту: голова, секретар, присутні, порядок денний
+протокол
-акт
-довідка
-рішення
?35
Оберіть дієслово, що поєднує констатуючу та розпорядчу частину розпорядження
-ухвалив
-вирішив
-наказую
+пропоную
+зобов’язую
?36
Зазначте, який із перелікованих службових документів повинен мати інформацію про наявність додатків
-протокол
-гарантійний лист
-акт
+супровідний лист
-лист-відповідь
?37
Останнім пунктом розпорядчої частини наказу із загальних питань, розпорядження, рішення зазначаються:
-зміст дії
-посада та прізвище виконавця
-підстава складання (документ)
-відмітка про ознайомлення з документом
+посада та прізвище особи, що контролює виконання документа
?38
Слова слухали, виступили, ухвалили у протоколі пишуться:
-курсивом з нового рядка, з двокрапкою в кінці
-великими літерами з нового рядка, посередині з крапкою в кінці
-великими літерами з нового рядка, з двокрапкою в кінці
+великими літерами з нового рядка, двокрапкою в кінці, з нумерацією перед словом «слухали»
?39
Вкажіть документи, що мають реквізит адресат:
-акт
-довідка особистого характеру
+довідка службового характеру
+гарантійний лист
-протокол
-наказ
+телеграма
?40
Розміри полів службових документів, встановлені ДСТУ 4163
-ліве-20мм, праве-10 мм, верхнє-10 мм, нижнє-10 мм
-ліве-30мм, праве-15 мм, верхнє-10 мм, нижнє-10 мм
+ліве-30мм, праве-10 мм, верхнє-20 мм, нижнє-20 мм
-ліве-20мм, праве-10 мм, верхнє-20 мм, нижнє-20 мм
?41
Довідкові дані про організацію (9 реквізит) містять:
+поштову адресу, номер телефону, рахунку у банку, адресу електронної пошти
-прізвище, ініціали керівника, поштову адресу, номер телефону, рахунку у банку, адресу електронної пошти
-назву організації, прізвище, ініціали керівника, поштову адресу, номер телефону, рахунку у банку, адресу електронної пошти
-поштову адресу, номер телефону, адресу електронної пошти
?42
Дата документа може проставлятися таким способом:
-дванадцятого лютого 2013 року
-12 серпня 2012
-04.12.12
+07.10.2012
+ 8 серпня 2012 року
+2012.04.10
?43
Реквізит «заголовок до тексту» це-
+короткий зміст тексту, щоб швидко з’ясувати, про що йдеться мова у тексті, проставляється до тексту, що перевищує 10 рядків
-короткий зміст тексту, щоб швидко з’ясувати, про що йдеться мова у тексті, проставляється завжди
-відповідає назві документа за ДК10, пишеться великими літерами
-відповідає назві документа за ДК10, пишеться курсивом
?44
У реквізиті «підпис» назва організації в найменування посади не вноситься у випадку
+оформлення документа на бланку організації
-підписання документа кількома особами
-назва організації в найменуванні посади повинна бути постійно
-якщо підписи проставляються на одному рівні
?45
На якi групи поділяють органiзацiйно-розпорядчу документацію за функціональною ознакою?
+органiзацiйну, розпорядчу, довiдково-iнформацiйну
-органiзацiйну, розпорядчу, спеціальну
-довідкову, iнформацiйну, органiзацiйну, розпорядчу
-органiзацiйну, розпорядчу, ініціативну, довiдково-iнформацiйну
?46
Коли вступає в силу наказ?
+З моменту пiдписання
-З моменту затвердження
-З моменту узгодження
-З моменту реєстрації
?47
Як класифiкуються накази за змiстом?
+Накази із загальних питань та за особовим складом
-Накази нормативнi та iндивiдуальнi
-Накази з основної дiяльностi та ініціативні
?48
Що є датою посадової iнструкцii?
+Дата затвердження
-Дата пiдписання
-Дата події, яка в нiй зафiксована
?49
Вкажіть службовий лист, текст якого починається зі слів «направляємо», «повертаємо», «додаємо»
-гарантійний лист
-лист-запит
-інформаційний лист
-циркулярний лист
+супровідний лист
?50
Відмінність довідки особистого характеру від довідки службового характеру:
+заголовок до тексту та адресат відсутні
+оформлення переважно на папері формату А5
-проставляється підпис секретаря
-включає інформацію службового характеру
-заголовок до тексту має скорочену форму
+адресування зазначається в тексті
?51
Номенклатура справ – це…
+систематизований перелік заголовків справ, які заводять в організації із указівкою термінів їх збереження, оформлена у встановленому порядку
-угруповання виконаних документів у справи відповідно до номенклатури справ
-фіксація факту створення чи надходження документа шляхом проставлення на ньому індексу
?52
Розрізняють три види номенклатури справ:
-загальна, типова, зразкова
+типова, зразкова і номенклатура для організації
-типова, номенклатура для організації, спеціальна
?53
Типова номенклатура справ складається для …
-усіх приватних підприємств із указівкою їхнього індексу і носить рекомендаційний характер
-усіх державних організацій не однорідних по характеру діяльності
+однорідних по характеру діяльності і структурі організацій
?54
Типові і зразкові номенклатури справ розробляються …
+службами документаційного забезпечення міністерств і відомств
-Центральною експертною комісією міністерства
-підприємствами та організаціями, що мають підвідомчу мережу
?55
Документообіг— це
-систематизований перелік найменування справ, що заводять в організації з вказанням строків іх зберігання
-віднесення виконаних документів до певної справи та систематизація документів всередині його
+рух документів в організація з моменту їх отримання або створення до завершення виконання або відправки
?56
По відношенню до апарату управління розрізняють потоки…
+вхідних, вихідних і внутрішніх документів
-розпорядчих, довідкових і кадрових документів
-документів структурних підрозділів
?57
До числа основних параметрів потоків, що враховуються при організації документообігу, відносяться:
+напрям потоку
-дата потоку
+об'єм потоку
+структура потоку
+режим потоку
?58
При русі вхідних документів виконуються наступні операції:
+прийом вхідних документів, початкова обробка, попередній розгляд, реєстрація, розгляд документів керівництвом, виконання
-прийом вхідних документів, реєстрація, виконання
-приймання, попередній розгляд і розподіл, розгляд керівництвом, виконання, направлення до архіву
?59
Незалежно від адресата вхідна кореспонденція в установі ІV категорії передається:
-вахтеру
+секретарю
-керівнику
-виконавцю
?60
Обкладинка справ постійного і тривалого строків зберігання оформляється:
+за формою, встановленою правилами роботи архіву
+за формою, встановленою інструкцією з діловодства
-за формою, встановленою положенням про структурний підрозділ
-за вільною формою
?61
Початкова обробка кореспонденції необхідна для:
+перевірки правильності доставки
-визначення помилок в оформленні документу, що перешкоджають його виконанню
+перевірка цілісності вкладень до конверту
-визначення якості складання документів підвідомчих організацій
?62
Конверти, що надійшли в організацію з поміткою «особисто»:
-повинні розпечатуватися на загальних підставах
+повинні передаватися адресатові
+якщо вкладення має службовий характер, адресат повертає документ на реєстрацію
-секретар керується вказівкою керівника
?63
Головна мета попереднього розгляду документів —
-реєстрація документа
-розконвертування кореспонденції
+всебічна оцінка документа, здійснення розподілу документів
?64
Залежно від обсягу документообігу розраховуються:
-кількість працівників організації
+кількість співробітників СДЗ
+кількість та вид оргтехніки
+категорія установи
-вид та кількість документів кожного потоку
?65
Обов’язковій реєстрації підлягають
-усі внутрішні, зовнішні документи без вийнятку
+усі внутрішні, вхідні, вихідні документи, крім зазначених у спеціальному переліку
-усі вхідні, вихідні документи, внутрішні документи реєстрації не підлягають
-тільки спеціальні документи (кадрові, юридичні, фінансові та інші)
?66
У процесі попереднього розгляду документів також з'ясовують:
-чи є відповідні записи в журналі реєстрацій
+чи немає помилок в оформленні документа, що виключають можливість його виконання
-чи відповідають ці документи реальності
+якість складання документів підвідомчих організацій
?67
Розглядають вхідні документи, як правило:
-в десятиденний строк
-в місячний строк
+в день їх отримання
-коли присутній виконавець
?68
Результати розгляду документів керівниками відображаються:
+в резолюції
-у відмітці про виконання документа і направлення його до справи
-в реквізиті «гриф затвердження»
-в реквізиті «гриф погодження»
?69
При необхідності хід виконання документа фіксується на:
-на оборотній стороні вхідного документа
-окремому аркуші
+оборотній стороні реєстраційної картки
-документ виконувати не обов’язково
?70
Від моменту надходження до виконавця до завершення роботи документ знаходиться в:
-архіві
-секретаря
+його робочій папці
-керівника
?71
Проходження вихідних документів в установі включає:
+за необхідністю: складання проекту документа, його виготовлення, узгодження, візування, реєстацію і відправку
-в обов’язковому порядку і послідовності: складання проекту документа, його виготовлення, узгодження, візування, реєстацію і відправку
-кожна організація встановлює свої правила проходження документів
?72
Підготовлений проект вихідного документа направляють:
-на зберігання в архів
-в папку для оперативного зберігання
+на підпис керівнику установи
-секретарю для реєстрації
?73
Після реєстрації підписані вихідні документи передаються в:
+експедицію
-архів
-керівнику
-секретарю
?74
Реєструються внутрішні документи:
-після винесення їх на обговорення
-після перевірки комісією
+після їх розгляду керівництвом
?75
До принципів індексації документів відносяться:
+кожна організація встановлює свою систему індексації, дотримуючись загальних правил
-усі організації керуються однією системою індексації
-кожна організація встановлює свої правила індексації
?76
Обсяг документообігу це
+кількість документів, що поступили в організацію і створені нею за певний період
-рух документів в організації з моменту створення до виконання
-кількість вхідних документів, що вже виконані
?77
Усі службові документи з часу створення і до передачі в архів зберігаються у:
-керівника установи
+канцелярії, або за місцем їх формування у справах
-робочій теці виконавця
-після виконання документи знищують
?78
Справа вважається заведеною з моменту:
+занесення до неї першого виконаного документу
-з моменту її підшивання
-занесення до неї останнього документу
-підписання титульного листа та присвоєння їй номера
?79
На корінцях обкладинок справи (папок-скорозшивачів) зазначаються:
-номер справи (1,2,3..)
+індекси справ за номенклатурою
-назва структурного підрозділу
?80
Видача справ для тимчасового користування стороннім установам здійснюється:
-без перешкод
-з дозволу автора
+з дозволу керівника
?81
Зведена номенклатура справ організації формується:
+з номенклатур справ структурних підрозділів
-з номенклатур справ минулих років
-підшивкою номенклатур справ минулих років
?82
Які графи має оформлена зведена номенклатура справ?
-індекс справи, заголовок справи
-кількість справ, томів
-строк зберігання справ, примітка
+всі відповіді вірні
?83
Зведена номенклатура справ підлягає повторному перескладанню та перепогодженню кожні:
-3 роки
+5 років
-7 років
?84
Зведена номенклатура справ складається у:
-1 примірнику
+3-4 примірниках
-5 примірниках
?85
Формування справи – це
-систематизація документів у справі у певному порядку
-підшивка справи у цупкий папір, нумерація аркушів, долучення опису справи
+віднесення виконаних документів до певної справи та систематизація документів всередині її
?86
Існує систематизація документів у справах у:
-хронологічному, алфавітному порядку
-логічному, кореспондентському порядку
+всі відповіді вірні
?87
Під час повного оформлення справа не повинна вміщати більше:
-100 аркушів
+250 аркушів
-кількість сторінок справи не нормується
-280 аркушів
?88
Розпорядчі документи разом з додатками групуються у справи:
+за їх характером і хронологією
-в алфавітному і логічному порядку
-додатки групуються окремо
-за кореспондентською ознакою
?89
Реєстрація вихідних документів здійснюється
+ після розгляду документа керівником
-до розгляду документа керівником
-під час розгляду документа керівником
?90
Протоколи групуються в справи у:
-алфавітному порядку
-кореспондентському порядку
+хронологічному порядку
?91
Довідки з місця проживання, медичні довідки про стан здоров'я та інші аналогічні документи групуються в:
+окремі справи тимчасового зберігання і до особових справ не включаються
-особові справи постійного зберігання
-папку для знищення
?92
Закінчені діловодством справи постійного, тривалого (понад 10 років) строків зберігання повинні:
-передаватися до міського державного архіву для наступного зберігання
+здаватися в архівний підрозділ установи для наступного зберігання та використання
-зберігатися за місцем формування 10 років
?93
Підготовка документів до передачі в архів організації включає:
-експертизу цінності документів, оформлення справ
-складання описів справ, передачу справ до архіву
+всі відповіді вірні
?94
Визначення цінності документів з метою встановлення строків іх зберігання і відбору іх на державне зберігання- це:
+експертиза цінності документів
-архівна експертиза документів
-експертиза вартості документів
-державна експертиза документів
?95
За результатами експертизи цінності документів складають:
-номенклатуру справ, описи справ тривалого і постійного зберігання,
+описи справ постійного і тривалого зберігання, акт на знищення документів тимчасового зберігання
-описи справ постійного і тимчасового зберігання
-акт на знищення документів тривалого зберігання
?96
Зведений опис справ організації формується з:
-граф аналогічних номенклатурі справ
+описів справ структурних підрозділів
-розділів, що відповідають назві структурного підрозділу
?97
Описи справ постійного зберігання складаються у:
-2-х примірниках
-3-х примірниках
+4-х примірниках
?98
Описи справ тимчасового зберігання складаються у:
+2-х примірниках
-3-х примірниках
-4-х примірниках
?99
Залежно від строків зберігання документів проводиться:
-повне оформлення справ незалежно від строків зберігання
-підшивка усіх справ у скорозшивачі
+повне або часткове оформлення справ
?100
Реєстраційно-контрольні картки для реєстрації документів рекомендовано використовувати:
- тільки у організаціях з великим обсягом документообігу
+якщо кількість документів складає понад 600 за рік
-у організаціях з малим обсягом документообігу