vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ЗМІНИ ДО РОЗКЛАДУ БІБЛІОТЕКА СТУДЕНТУ КОНТАКТИ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЗВІТ

про діяльність 

ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського національного аграрного університету»

за 2023  рік

 

В. о. директора коледжу

Лариса ЦИМБАЛЮК

 

 

ЗМІСТ

 

 

1. Вступ                                                                                         

3

2. Загальна інформація про коледж                                           

6

3. Формування контингенту здобувачів освіти                         

8

4. Організація освітнього процесу                                            

10

5. Практична підготовка здобувачів освіти                              

15

6. Методична діяльність                                                              

18

7. Інформаційне забезпечення освітньої діяльності                 

23

8. Виховна та спортивно-масова робота                                     

26

9. Фінансово-господарська діяльність                                       

30

10. Адміністративно-господарська діяльність                          

34

11. Охорона праці та безпека життєдіяльності                          

35

 

  1. Вступ

 

У ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського НАУ» у 2023 році робота здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про правовий режим воєнного стану», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Указів Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану», розпоряджень Миколаївської обласної військової адміністрації, наказів і листів МОН України, Положення про ВСП «Вознесенський  фаховий коледж Миколаївського НАУ»,  Положення про організацію освітнього процесу в коледжі, Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти, Стратегічного плану розвитку колежу на 2019-2024 р.р., Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом коледжу, ухвал педагогічної ради  та інших чинних нормативно-правових документів.

В  основу діяльності закладу освіти у 2023 році було покладено основні напрямки Стратегічного плану розвитку коледжу на 2019-2024рр.

Враховуючи  стратегію розвитку освіти в Україні та сучасні світові тенденції, умови воєнного стану  діяльність педагогічного колективу спрямована на вирішення таких  завдань:

  • Забезпечення безпеки всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року.
  • Забезпечення технічної готовності споруд цивільного захисту як найпростіших укриттів з урахуванням законодавства.
  • Забезпечення підготовки закладу освіти до осінньо-зимового періоду та опалювального сезону з урахуванням можливостей гнучкого графіку освітнього процесу.
  • Перехід на змішану форму навчання з урахуванням обмежень воєнного стану.
  • Удосконалення механізму професійної орієнтації, виконання державного замовлення на підготовку спеціалістів, максимальне заповнення ліцензованого обсягу прийому.
  • Забезпечення якості освіти, що відповідає сучасним освітнім стандартам.
  • Забезпечення академічної доброчесності.
  • Удосконалення кадрового забезпечення освітнього процесу шляхом підвищення професійної майстерності педагогічних працівників.
  • Створення умов, що забезпечують розвиток електронного, змішаного навчання, дистанційної освіти, інформатизацію, доступність та безперервність освіти викладачів і студентів.
  • Розширення партнерських зв'язків з провіднимипідприємствами регіону.
  • Удосконалення системи внутрішнього моніторингу якості освітніх послуг.
  • Формування особистості, цінностей та переконань здобувачів освіти, реалізація їх здібностей та обдарувань, підготовка до національного спротиву.
  • Запровадження режиму економії і видатків на утримання закладу освіти.

Пріоритетом у діяльності коледжу було створення безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу, забезпечення якості освіти, сприяння обороні України – перерахування коштів, співпраця з волонтерами, підтримка студентів, батьки яких знаходяться в лавах ЗСУ, тероборони, на фронті.

Відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту» коледж працює в статусі Відокремленого структурного підрозділу   «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського національного аграрного  університету» і в  рамках імплементації Закону вносяться зміни в чинні положення, що регламентують діяльність закладу освіти та розроблено ряд нових  положень.

Усі структурні підрозділи коледжу - відділення, циклові комісії, методичний кабінет, виховний відділ, бібліотека, господарська частина   працювали за затвердженими планами роботи.

Відповідно до  затверджених планів роботи  працювали робочі органи – педагогічна рада, методична рада, адміністративна рада,  приймальна комісія, студентська рада.

Уживалися заходи щодо удосконалення управління закладом освіти, зміцнення трудової дисципліни, дотримання нормативних документів  роботи в умовах воєнного стану.

Упродовж року в ЄДБО, яка є автоматизованою системою збирання, зберігання та захисту відомостей, даних про освітню діяльність закладу освіти, вносилася оновлена інформація щодо функціонування коледжу.

Проведено відповідну робота з охорони праці і безпеки життєдіяльності.

 

2. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО КОЛЕДЖ

 

Підготовка спеціалістів у коледжі здійснюється за спеціальностями та освітніми програмами:

Спеціальність

Освітня програма

Ліцензований обсяг

071 Облік і оподаткування

«Бухгалтерський облік»

100

072 Фінанси, банківська справа та страхування

«Фінанси і кредит»

25

072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок

«Фінанси і кредит»

25

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

«Товарознавство та комерційна діяльність»

«Фахівець з інформаційних технологій»

150

076 Підприємництво та торгівля

«Товарознавство та комерційна діяльність»

«Фахівець з інформаційних технологій»

150

081 Право

«Правознавство»

100

193 Геодезія та землеустрій

«Геодезія та землеустрій»

80

УСЬОГО

 

630

 

 

У коледжі функціонує 1 відділення та  3 циклових комісії – юридичних та землевпорядних дисциплін, циклова комісія дисциплін галузі знань 07 Управління та адміністрування, циклова комісія загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін. Їхня діяльність регламентується відповідними Положеннями, затвердженими в установленому порядку.

Структурними підрозділами коледжу, крім відділення і циклових комісій, є бібліотека, методичний кабінет, навчальна частина, бухгалтерія, адміністративно-господарська частина.

Матеріальна база коледжу

- Загальна площа земельної ділянки –  1769 кв. м.

- Загальна площа матеріальної бази навчального закладу – 10408,6 кв. м.

- Загальна площа навчальних приміщень – 5553,8 кв. м.

- Навчальних корпусів – 3, де розташовано:

- Комп'ютерних та навчальних лабораторій – 6;

- Навчальних кабінетів  – 32 ( в т.ч. 3 лекційні зали);

- Комп’ютерів – 98;

- Мультимедійних комплексів – 4;

- Ноутбуків –5 ;

- Методичний кабінет;

- Актова зала.

- Спортивний майданчик.

- Тренажерні зали.

- Гуртожиток на 235 місць.

- Медичний пункт.

- Протирадіаційні укриття – 4.

- Буфет (навчальний корпус №1).

Кадровий склад

- Загальна кількість працівників – 59 осіб.

У тому числі:

- Педагогічних працівників – 31 осіб;

- Фахівців – 7 осіб;

- Технічного персоналу – 21 осіб.

Навчальний процес забезпечують 30 педагогічних працівників, які працюють на постійній основі,  1 сумісник.

Мають почесні звання та відзнаки:

- Відмінник (аграрної) освіти України – 4 осіб;

- Почесна грамота МОН України – 2 осіб;

- Знак пошани – 3 особи.

Контингент студентів коледжу

На 1.12.2023 року в коледжі навчається 20 груп денної форми навчання, усього 377 здобувачів освіти.

У розрізі спеціальностей та форм фінансування інформація про контингент    студентів є такою:

 

Спеціальність

Денна форма навчання

 

Бюджет

Контракт

Всього

 

 

171 Облік і оподаткування

25

10

35

 

 

072 Фінанси,

банківська справа  та страхування

28

12

40

 

 

076 Підприємництво, торгівля та

біржова діяльність

91

77

168

 

 

081 Право

-

125

125

 

 

193 Геодезія та землеустрій

4

5

9

 

 

Разом:

148

229

377

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. ФОРМУВАННЯ КОНТИНГЕНТУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Вступна кампанія 2023 року проводилася відповідно до Порядку прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2023 році, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15 березня 2023 року №277 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за №518/39574),  Правил прийому до ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського національного аграрного університету» у 2023 році, затверджених педагогічною радою 25.05.2023 року (Протокол №6).

Приймальна комісія працювала відповідно до Положення про приймальну комісію коледжу, Положення про організацію та проведення вступних випробувань у формі співбесіди, Положення про апеляційну комісію.

Згідно з Планом роботи приймальної комісії наказами по коледжу призначено склад комісій – приймальної, апеляційної, для проведення співбесід, технічних працівників із забезпечення роботи по прийому документів і зарахування на навчання.

План роботи приймальної комісії виконано в повному обсязі – організаційна робота, профорієнтаційна, інформаційна.

Прийом заяв та документів, організація прийому, зарахування до коледжу відбулося без порушень законодавства, на засадах прозорості, відкритості та добросовісної конкуренції.

У режимі онлайн проводилися дні відкритих дверей, онлайн-зустрічі абітурієнтів з приймальною комісією коледжу, на сайті коледжу та в соціальних мережах розміщувалася вся необхідна інформація про навчальний заклад й умови прийому. Навчальний заклад брав участь у батьківських зборах закладів освіти, чітко працювали адміністратор  ЄДЄБО та технічні секретарі.

Колектив коледжу забезпечив виконання державного замовлення з набору студентів.

Усього зараховано на навчання 150 осіб, в т.ч. на місця державного замовлення 49.

Інформація про результати прийому наведена в таблицях.

Формування контингенту

Денна форма навчання, базова загальна середня освіта

 

Освітня програма

 

Державне замовлення

Освіта 9 класів

 

Зараховано

В т.ч.

бюджет

контракт

Бухгалтерський облік

8

9

8

1

Фінанси і кредит

9

11

9

2

Товарознавство та комерційна діяльність

 

12

 

13

 

12

 

1

Фахівець з інформаційних технологій

18

29

18

11

Правознавство

-

32

-

32

Разом

47

94

47

47

 

Повна загальна середня освіта

№ п/п

Назва освітньої програми

Всього зараховано

В т.ч.

бюджет

контракт

1

Бухгалтерський облік

7

2

5

2

Фінанси і кредит

3

-

3

3

Товарознавство та комерційна діяльність

6

-

6

4

Фахівець з інформаційних технологій

16

-

16

5

Правознавство

24

-

24

Разом

56

2

54

 

         У 2023 році за ступеневою системою освіти  продовжили навчання в Миколаївському НАУ 11 випускників коледжу.

 

Кількість зарахованих випускників коледжу

на навчання до Миколаївського НАУ у 2023 році  

Подано на спеціальність МНАУ:

Зараховано у 2023 р

Усього:

11

 

 

4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес у ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського національного аграрного університету» – це інтелектуальна, творча діяльність у сфері освіти, що проводиться через систему навчальних, методичних і педагогічних заходів та спрямована на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь, формування компетентностей у осіб, які навчаються, а також на формування гармонійно розвиненої особистості.

      Мета освітнього процесу полягає у реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, розвитку його творчих (креативних) та інноваційних здібностей, підготовці компетентних фахівців, здатних задовольняти потреби особи і суспільства, конкурентоспроможних на регіональному, національному та міжнародному ринках праці.

Освітній процес базується на принципах науковості, гуманізму, демократизму, наступності та неперервності освіти, зв’язку теорії і практики, незалежності від втручання будь-яких політичних партій, інших громадських та релігійних організацій.

Завдання освітнього процесу:

  • створення безпечного середовища;
  • забезпечення якості освіти;
  • підготовка здобувачів освіти до професійної діяльності;
  • індивідуалізація навчання, створення можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
  • досягнення здобувачами результатів навчання, передбачених стандартами освіти та відповідними освітніми програмами;
  • поєднання в освітньому процесі теоретичного та практичного навчання, наукової, творчої та інноваційної діяльності;
  • забезпечення академічної доброчесності;
  • створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

Освітній процес у коледжі проводиться за програмою профільної середньої освіти та освітньо-професійними програмами фахової підготовки із урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання і орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін і розвитку в різних галузях науки і техніки, соціально-культурній сфері, оновлення технологій, систем управління та організації праці.

З метою забезпечення якісної підготовки здобувачів фахової передвищої освіти та удосконалення освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалаврів у навчальному закладі працюють провідні викладачі коледжу, спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти.

Викладачами відповідних циклових комісій протягом навчального року проводився моніторинг та перегляд освітньо-професійних програм із залученням до перегляду стейкхолдерів та здобувачів освіти з метою гарантування досягнення, встановлених для них цілей та їх відповідності потребам самих здобувачів освіти і суспільства.

На виконання вимог чинного законодавства в галузі освіти в коледжі розроблено та активно реалізуються Положення про організацію освітнього процесу, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність,  Положення про індивідуальний навчальний план здобувача освіти, Положення про порядок реалізації здобувачів освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін, Положення про екзаменаційні комісії та інші.

У 2023 році заклад освіти продовжив роботу над удосконаленням нормативного, інформаційного, методичного та матеріального забезпечення дистанційного навчання в період воєнного стану, пов’язаного з широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України.

Проведення усіх видів навчальних занять, навчальних практик, захист курсових робіт здійснювалося за змішаною або дистанційною формами навчання з урахуванням безпекової ситуації в регіоні із використанням можливостей системи GoogleClassroom.

Студентам, які були вимушені змінити місце проживання,  була гарантована організація освітнього процесу в дистанційній формі.

Навчальний заклад продовжує нарощувати свої позиції з удосконалення системи інституційного навчання та забезпечення якості освітнього процесу. Постійно триває робота щодо підвищення рівня інформаційної грамотності викладачів, оновлення матеріалів електронної бібліотеки, що в сукупності дозволило забезпечити систему інституційного (очного, дистанційного) навчання на високому організаційному та методичному рівні.

У 2023 році з коледжу випущено 97 здобувачів освіти. Видано дипломів з відзнакою – 11.

Підсумки  комплексного кваліфікаційного іспиту (якісна успішність  студентів денної форми навчання):

спеціальність 071 Облік і оподаткування за ОПП Бухгалтерський облік– 68 %;

спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність:

за ОПП Товарознавство та комерційна діяльність - 43 %;

за ОПП Фахівець з інформаційних технологій - 53%;

спеціальність 072 Фінанси, банківська справа та страхування за ОПП Фінанси і кредит – 75 %;

спеціальність 08 Право: за ОПП Правознавство – 63 %

У звітах голів екзаменаційних комісій за результатами складання кваліфікаційних іспитів за фахом відзначається достатній рівень підготовки здобувачів освіти.

Таким чином, організація освітнього процесу у ВСП «Вознесенський  фаховий коледж Миколаївського НАУ» дозволяє формувати загальні та спеціальні компетентності майбутніх фахівців, забезпечує встановлення тісного зв’язку між теоретичним навчанням за змістом, формами, методами навчання і практичним навчанням та спрямовує на реалізацію принципів студентоорієнтованого навчання з метою всебічного забезпечення якості фахової передвищої освіти.

Освітній процес у Відокремленому структурному підрозділі «Вознесенський фаховий коледж МНАУ» є системою організаційних, навчально-методичних та педагогічних заходів, які спрямовані на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у здобувачів освіти з метою реалізації змісту освіти за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» відповідно до Стандартів фахової передвищої освіти.

Мета освітнього процесу:

реалізація  особистісного потенціалу кожного здобувача освіти і розвиток його здібностей (наукових, творчих, інноваційних);

задоволення потреб економіки та суспільства в компетентних фахівцях, конкурентоздатних на національному та міжнародному ринках праці;

Завдання освітнього процесу:

  • створення безпечного середовища;
  • забезпечення якості освіти;
  • підготовка здобувачів освіти до професійної діяльності;
  • реалізація підходів студентоорієнтованого навчання;
  • індивідуалізація навчання, створення можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
  • досягнення здобувачами результатів навчання, передбачених стандартами освіти та відповідними освітніми програмами;
  • поєднання в освітньому процесі теоретичного та практичного навчання, наукової, творчої та інноваційної діяльності;
  • забезпечення академічної доброчесності;
  • створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

Освітній процес у коледжі проводиться за програмою профільної середньої освіти та освітньо-професійними програмами фахової підготовки із урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання і орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін і розвитку в різних галузях науки і техніки, соціально-культурній сфері, оновлення технологій, систем управління та організації праці.

З метою забезпечення якісної підготовки здобувачів фахової передвищої освіти та удосконалення освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалаврів у навчальному закладі створено та протягом навчального року активно функціонують шість груп кадрового забезпечення спеціальностей, у склад яких входять провідні викладачі коледжу, спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти. Моніторинг та перегляд освітньо-професійних програм, який проводився даними групами, здійснювався за участі здобувачів освіти з метою гарантування досягнення, встановлених для них цілей та їх відповідності потребам самих здобувачів освіти і суспільства.

На виконання вимог чинного законодавства в галузі освіти в коледжі розроблено та активно реалізуються Положення про організацію освітнього процесу, Положення про внутрішню систему забезпечення якості фахової передвищої освіти, Положення про академічну доброчесність,  Положення про організаційно-методичну комісію із контролю внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти, Положення про індивідуальний навчальний план, Положення про порядок та умови обрання студентами дисциплін за вибором у ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ», Положення про організацію самостійної роботи здобувачів фахової передвищої освіти, Положення про екзаменаційні комісії, Положення про дуальне навчання та інші.

Упродовж року активно працювала організаційно-методична комісія із контролю внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти, яку було створено з метою забезпечення ефективного функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти, педагогічного діагностування, координації та контролю діяльності закладу освіти у сфері навчально-методичного та навчально-виховного аспектів організації освітнього процесу.

Систематичний, всебічний моніторинг та аналіз результатів освітнього процесу на засіданнях методичної ради та циклових комісій дозволив вчасно  позитивно впливати на його хід, удосконалювати форми, методи і процедури навчальної діяльності студентів і викладачів коледжу, на якість освітньої діяльності.

У 2023 році  коледж продовжив роботу над удосконаленням  нормативного, інформаційного, методичного та матеріального забезпечення дистанційного навчання в період пандемії COVID-19 та в період воєнного стану, пов’язаного з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України.

Проведення усіх видів навчальних занять, навчальних практик, захист курсових робіт/проєктів  здійснювалося за очною, змішаною або дистанційною формами здобуття освіти з урахуванням безпекової ситуації в регіоні  із використанням можливостей системи Google Workspace for Education.

Студентам, які були вимушені змінити місце проживання,  була гарантована організація освітнього процесу в дистанційній формі.

Заклад освіти  продовжує нарощувати свої позиції з удосконалення системи інституційного навчання та забезпечення якості освітнього процесу. Постійно триває робота щодо придбання та оновлення комп’ютерної техніки, іншого технічного забезпечення, підвищення рівня інформаційної грамотності викладачів, оновлення матеріалів електронної бібліотеки, що в сукупності дозволило забезпечити систему інституційного (очного, заочного, дистанційного) навчання на високому організаційному та методичному рівні.

У 2023 році з коледжу випущено 97 здобувачів освіти.

Видано дипломів з відзнакою: денна форма навчання – 11

Підсумки  комплексного кваліфікаційного іспиту (якісна успішність  студентів денної форми навчання):

спеціальність 071 Облік і оподаткування за ОПП Бухгалтерський облік– 68 %;

спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність:

за ОПП Товарознавство та комерційна діяльність - 43 %;

за ОПП Фахівець з інформаційних технологій - 53%;

спеціальність 072 Фінанси, банківська справа та страхування за ОПП Фінанси і кредит – 75 %;

спеціальність 08 Право: за ОПП Правознавство – 63 %

 

У звітах голів екзаменаційних комісій за результатами складання комплексних кваліфікаційних екзаменів за фахом відзначається достатній рівень підготовки фахівців.

Таким чином, організація освітнього процесу у ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ» дозволяє формувати загальні та спеціальні компетентності майбутніх фахівців, забезпечує встановлення тісного зв’язку між теоретичним навчанням за змістом, формами, методами навчання і практичним навчанням та спрямовує на реалізацію принципів студентоорієнтованого навчання з метою всебічного забезпечення якості фахової передвищої освіти.

 

5. ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Організація навчально-виробничої діяльності у коледжі здійснюється відповідно до Положення про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти , затвердженого наказом Кабінету Міністрів України № 510 від 02.05.2023 р., наказу № 686 від 18.06.2021р. «Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків видів навчальної, методичної, інноваційної, наукової, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти» (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 472 від 24.05.2022).

Навчально-виробнича робота забезпечена необхідною навчально-методичною документацією: навчальними планами, наскрізними програмами практики, робочими навчальними  програмами, складеними відповідно вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики спеціалістів  і затвердженими в установленому порядку.

Відповідно до навчальних планів, графіка освітнього процесу у 2022-2023 році проведено навчальні, виробничі практики в очному і дистанційному режимах. Місцем проведення практик стали навчальні аудиторії та комп’ютерні лабараторії коледжу та базові підприємства галузі, господарства - ПП ПС «Агро – Дар-Вознесенськ», ПП «Вікторія 8», ПП «Памір-буд», ТОВ «Пік Дистрибьюшн», Комунальне  підприємство  Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради, ВП «Південноукраїнська АЕС  ДП «НАЕК «Енергоатом», Вознесенська філія ТОВ «Нова Пошта», Вознесенське РУП  ГУНП  в Миколаївській області, ТОВ «Вознесенська ПМК», Пр АТ №1 Вознесенськ облплемсервіс, Вознесенська гімназія № 4 Вознесенської МР, АТ «Ощадбанк», Вознесенське міжрайонне управління водного господарства, Вознесенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, ТОВ КГ «Гектар», Виконавчий комітет Вознесенської міської ради, Вознесенський ВДРАЦС у  Вознесенському р-н. Миколаївської обл., ПСП імені СУВОРОВА, Фінансовий відділ Доманівської селищної ради, Вознесенське РУП  ГУНП  в Миколаївській області.

З березня 2023 року для виконання навчального плану та графіка освітнього процесу практичне навчання відбувалось  у змішаному режимі відповідно до  протоколів циклових комісій під час дії правового режиму воєнного стану в Україні.

  Для цього  керівниками практики створено у вебсервісі Google classroom відповідні класи для роботи в дистанційному синхронному й асинхронному режимах. Керівники практики налагоджували зв'язок з практикантами, допомагали їм приєднуватися до освітнього процесу з урахуванням їх місця перебування, своєчасно надавали методичні рекомендації, що містили алгоритм виконання практичних завдань і супроводжувались відеоматеріалами або посиланнями на них.

Відповідно до  графіка освітнього процесу та на виконання Указу Президента України від 24 лютого № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», листа Міністерства освіти і науки України від 10 березня 2022 р. № 1\3417-22  «Про завершення навчального року»,  навчальна та  переддипломна практики були організовані та проведені за розробленими індивідуальними завданнями на підприємствах – базах практики, а також у традиційному форматі на базових підприємствах.

Керівниками практик створено класи практичного навчання для кожної групи студентів (навчальна практика, переддипломна практика), у яких розміщено інструкції щодо проведення практики, методичні вказівки (витяг з програми практики), індивідуальні завдання. Студенти вчасно ознайомлені  з порядком проходження практики, отримали консультації щодо виконанню індивідуальних завдань та оформленню звітної документації.

По завершенню переддипломних практик вчасно здано щоденники-звіти з наступним захистом.

Результати практичної підготовки за 2023 рік:

 

Спеціальність, ОПП

Вид практики

Успішність

Якість

071Облік і оподаткування ОПП Бухгалтерський облік

Переддипломна

100%

67 %

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, ОПП Товарознавство та комерційна діяльність

Переддипломна

100%

43%

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, ОПП Фахівець з інформаційних технологій

 

Переддипломна

100%

53%

072 Фінанси, банківська справа та страхування, ОПП Фінанси і кредит

Переддипломна

100%

75%

08 Право ОПП Правознавство

Переддипломна

100%

61%

 

Протягом 2023 року продовжено співпрацю з роботодавцями з поновлення і укладання взаємовигідних угод з підприємствами, господарствами, організаціями та установами.

Загальна кількість угод – 59 (кількість підприємств й установ, з якими укладено угоди - 40), у тому числі за спеціальностями:

Назва ОПП

Кількість баз практики

Фактична кількість місць для походження практики

Потреба в місцях практики

071Облік і оподаткування ОПП Бухгалтерський облік

7

16

16

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, ОПП Товарознавство та комерційна діяльність

4

14

14

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, ОПП Фахівець з інформаційних технологій

20

32

32

072 Фінанси, банківська справа та страхування, ОПП Фінанси і кредит

2

8

8

08 Право ОПП Правознавство

7

27

27

 

6. МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Протягом 2023 року методична робота у ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського НАУ» була спрямована на підвищення якості освіти як комплексу компетентності та професійної свідомості, що розвивають здатність фахівця здійснювати професійну діяльність відповідно до вимог стандартів, у поєднанні з розумінням соціальної відповідальності за результати діяльності; впровадження в освітній процес інноваційних технологій, які відповідають викликам нашого сьогодення, розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників, створення оптимальних умов для самоосвіти та самовдосконалення, формування якісного освітнього середовища.

Організація методичної роботи сприяла якісній реалізації плану роботи коледжу на 2023 н. р., вчасному проведенню педагогічних і методичних рад, підготовці нарад, семінарів з питань навчально-методичного забезпечення, проведенню показових занять, використанню інтерактивних, нетрадиційних форм навчання, застосуванню методів співпраці викладачів та здобувачів освіти, інформаційних, електронних, мультимедійних засобів навчання, презентації кращих педагогічних практик.

Осередком методичної роботи є методичний кабінет коледжу, на базі якого працює методична рада.

Роботу методичного кабінету організовано за такими напрямами:

  • забезпечення викладачів необхідною актуальною інформацією про надбання педагогічної науки та практики;
  • презентація кращих педагогічних практик;
  • мотивація викладачів до впровадження інноваційних технологій у практичну діяльність;
  • та збереження творчих надбань педагогічних працівників коледжу, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу;
  • розвиток цифрової компетенції педагогічних працівників коледжу;
  • створення оптимального освітнього середовища для формування ком-петенцій, підвищення професійної майстерності, самоосвітньої діяльності педагогічних працівників, формування електронного освітнього ресурсу.

З метою забезпечення активної професійно-педагогічної та професійно-управлінської взаємодії між членами педагогічного колективу, обміну досвідом, спільного вирішення педагогічних проблем, завдань, реалізації стратегічних напрямів розвитку коледжу адміністрація обирає цікаві й актуальні для всіх учасників освітнього процесу теми засідань педагогічної ради та інноваційні форми їх проведення:

- Підсумки роботи за І півріччя та завдання на ІІ півріччя 2022–2023 навчального року (Цимбалюк Л.М., березень)

- Затвердження Правил прийому до Вознесенського коледжу Миколаївського національного аграрного університету в 2023 році (Подольська І.С., квітень)

- Про організацію підготовки і методичне забезпечення on-line  тестування  та державної підсумкової атестації здобувачів освіти коледжу (Гонта О.А., Ляшенко В.В., травень)

- Організація  проведення  профорієнтаційної  роботи  в  коледжі  станом на  25.05.2023 р. (Майданик Е.П., травень)

- Про зміни в проведенні атестації та деякі аспекти підвищення кваліфікації педагогічних працівників з 01.09.2023 (Коверна Т.А., травень)

- Підсумки роботи педагогічної ради за 2022-2023 навчальний рік (Цимбалюк Л.М., червень)

- Підсумки роботи ДКК з випуску молодших спеціалістів у 2022-2023 н. р. (Гаврисенко В.І., червень)

- Підсумки діяльності коледжу за 2022-2023 н. р. та основні завдання колективу на новий навчальний рік (Цимбалюк Л.М., серпень)

- Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану та алгоритм дій викладачів у разі увімкнення сигналів тривоги (Керлан О.О., серпень)

- Розгляд та затвердження Комплексного плану з управління та контролю за якістю підготовки фахівців у 2023-2024 н. р. (Цимбалюк Л.М., серпень).

Для оптимізації та вдосконалення змісту освіти, його навчально-методичного забезпечення, підвищення якості освітніх послуг, розвитку управлінської та фахової компетентності педагогічних працівників у коледжі діє методична рада, де розглядаються актуальні проблеми освітньої діяльності.

Упродовж 2023 року проведено засідання методичної ради, на яких схвалено нові положення, що регламентують діяльність структурних підрозділів коледжу, розглянуто актуальні проблеми освітнього процесу в умовах воєнного стану:

  • критерії та вимоги до оцінювання якості освітньої діяльності викладача відповідно до Положення про акредитацію ОПП;
  • проведення практичної підготовки здобувачів освіти за ОПП Бухгалтерський облік, Фінанси і кредит, Товарознавство і комерційна діяльність, Фахівець з інформаційних технологій на період воєнного стану;
  • форми оцінювання результатів дистанційного навчання здобувачів освіти в он-лайн форматі на період воєнного стану;
  • про роботу керівників практик та курсових робіт з практичної підготовки здобувачів освіти, які навчаються за індивідуальним графіком;
  • основні напрямки роботи методичної ради коледжу та завдання на 2023-2024 навчальний рік;
  • розгляд та затвердження вибіркових дисциплін передбачених ОПП Бухгалтерський облік, Фінанси і кредит, Товарознавство і комерційна діяльність, Фахівець з інформаційних технологій на 2023-2024 н.р.;
  • розгляд нормативних матеріалів коледжу та планів роботи з методичної, навчальної та виховної роботи;
  • підвищення кваліфікації та професійне зростання викладачів коледжу у 2023-2024 навчальному році.

Під керівництвом методичної ради працює 3 циклових комісії, які очолюють досвідчені викладачі.

Із метою підвищення фахової майстерності, психолого-педагогічної підготовки викладачів, надання практичної допомоги в оволодінні сучасними методами викладання і виховання, розвитку творчих здібностей викладачів, зацікавленості ефективними освітніми технологіями в умовах воєнного стану за дистанційною формою навчання протягом 2023 н. р. працювали школа професійної адаптації викладача, психолого-педагогічний семінар, навчально-практичні семінари, тренінги, майстер-класи, творчі групи викладачів тощо. Систематично проводились групові та індивідуальні консультації, круглі столи, дискусії, методичні засідання з актуальних проблем освітнього процесу. Також, в результаті повномасштабного вторгнення росії в Україну, гострим стало питання стану психологічного здоров’я учасників освітнього процесу. Тому одне з головних завдань коледжу на сьогодні - повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка усіх учасників освітнього процесу. Цю підтримку учасників освітнього процесу провадять усі педагогічні працівники, які підвищують свої професійні компетентності у напрямку оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги за допомогою вебінарів, курсів кризової екстремальної психології, та курсів з надання першої психологічної допомоги для педагогічних працівників та здобувачів освіти.

Інформація про професійні здобутки та професійну активність викладачів оприлюднено на офіційному сайті коледжу в розділах: «Про коледж», «Публічна інформація», «Новини», «Бібліотека», «Освітній процес», «Виховна робота», у блозі методичного кабінету та в соціальних мережах: facebook у групі «Вознесенський коледж», та сторінка Instagram vk.mnau_students.

Проведено атестацію педагогічних працівників:

  1. присвоєно - кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»Єфановій Н.О., Керлан О.О., Ляшенку В.В., Подольській І.С.;
  2. продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» Дранову В.І.;
  3. продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «викладач-методист» Борисевич А.Л., Гаврисенко В.І., Коверній Т.А., Міроновій О.О., Цимбалюк Л.М. та Тищенку О.В.;
  4. визнано такою, що відповідає займаній посаді Керлан О.О., заступник директора з виховної роботи.

Упродовж року тривала робота щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Викладачі пройшли курси підвищення кваліфікації на базі Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти НАПН України, ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».

Професійному розвитку викладачів сприяла участь у семінарах-тренінгах, семінарах-практикумах, практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, інтернет-марафонах, онлайн-курсах, у науково-практичних, інтернет-конференціях.

Працівники коледжу брали участь:

  1. у циклі інформаційно-просвітницьких заходів з військово-патріотичного спрямування ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» – Керлан О.О.;
  2. у засіданні методичних об’єднань закладів фахової передвищої освіти Миколаївської області:
  • методистів та завідувачів навчально-методичними кабінетами – Коверна Т.А.;
  • викладачів соціально-економічних дисциплін – Керлан О.О., Миронова Н.В., Чеховська А.А., Коверна Т.А., Албур І.Д. та Гонта О.А.
  • викладачів філологічних дисциплін – Коверна Т.А., Ляшенко Ж.М. та Швець Н.А.
  1. у вебінарах:
  • Всеукраїнський вебінар «Підручники для 10класу за редакцією

Н. Тарасенкової: «Математика (рівень стандарту), «Геометрія» (профільний рівень)» - Маковей Ю.В., Борисевич А.Л.;

- вебінар на національній освітній платформі «Всеосвіта» на тему «Атестація педагогічних працівників за оновленим змістом освіти» - Коверна Т.А.

Власні педагогічний досвід, креативність та постійний пошук викладачі презентували через проведення:

  • укладання навчально-методичних робіт (електронний ресурс навчальної дисципліни, навчально-методичний комплекс дисципліни, навчально-методичний комплекс навчальної практики, електронний посібник; мультимедійний посібник; робочий зошит, методичні розробки);
  • публікацій в освітніх та наукових виданнях:
  • Сайт «Урок.ОСВІТА.UA», стаття «Електронний журнал як необхідна складова освітнього процесу» (Албур І.Д. та Подольська І.С.).

З метою поширення досвіду інноваційної педагогічної діяльності викладачі коледжу брали активну участь у Всеукраїнському конкурсі «Педагогічний ОСКАР - 2023»:

- Борисевич А.Л. - у номінації «Досвід візуалізації навчального матеріалу» - Вища математика. Конспект лекцій для здобувачів освіти ІІ курсу закладів фахової передвищої освіти;

- Гарбузенко Л.О.– у номінації «Сучасні освітні технології у закладі фахової передвищої освіти» - Цивільний процес. Сценарій ділової гри з навчальної дисципліни на тему «Судовий розгляд цивільних справ» для студентів спеціальності 081 «Право»;

- Гонта О.А. – у номінації «Досвід візуалізації навчального матеріалу» - Ринкові дослідження. Опорний конспект лекцій та завдання для самостійної роботи здобувачів освіти спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність;

- Коверна Т.А. – у номінації «Сучасні освітні технології у закладі фахової передвищої освіти» - Українська мова. Українська література. Використання тестових технологій на заняттях в умовах дистанційного навчання;

- Ляшенко В.В - у номінації «Інноваційні підходи до організації практичної підготовки здобувачів освіти закладу фахової передвищої освіти» - Геодезія. Навчально-методичний посібник для виконання практичних завдань здобувачами фахової передвищої освіти спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій»;

- Ляшенко Ж.М. – у номінації «Досвід візуалізації навчального матеріалу» - Українська мова. Методичні рекомендації для викладачів-філологів щодо організації занять у презентаціях з теми «Складне речення» для дистанційного навчання здобувачів фахової передвищої освіти І-ІІ курсів;

- Міронова Ольга Олегівна – у номінації «Сучасні освітні технології у закладі фахової передвищої освіти» - Історія держави і права України. Навчальний посібник для самостійного вивчення дисципліни студентами спеціальності 081 «Право»;

- Подольська Ірина Сергіївна – у номінації «Навчально-методичний комплекс з дисципліни» - Навчально-методичний комплекс з дисципліни;

- Цимбалюк Лариса Михайлівна – у номінації «Навчально-методичний комплекс з дисципліни» - Управлінський облік. Навчально-методичний комплекс вивчення дисципліни для здобувачів освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування»;

- Чеховська Алла Андріївна – у номінації «Сучасні освітні технології у закладі фахової передвищої освіти» - Історія України. Всесвітня Історія. Використання кросвордів для проведення занять та тематичного контролю знань, умінь та навичок здобувачів фахової перед вищої освіти.

 

7. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Головним джерелом інформації про життя і діяльність ВСП «Вознесенський фаховий коледж Миколаївського НАУ» є офіційний сайт https://vk.mnau.edu.ua/, який забезпечує ефективний і різноплановий інформаційний супровід усіх учасників освітнього процесу, функцію зворотного зв’язку та оперативне висвітлення усіх напрямів роботи коледжу.

З 01 вересня 2023 року проведене повне оновлення розділів сайту.

До уваги всіх учасників освітнього процесу рубрики «Про коледж», «Публічна інформація», «Абітурієнту», «Освітній процес», «Виховна робота», які містять ряд матеріалів інформаційно-консультаційного характеру (ліцензії та сертифікати; положення, що регламентують діяльність коледжу; освітні програми, що реалізуються в закладі освіти; повний інформаційний пакет для абітурієнтів; змістовно наповнений інформаційно-методичний супровід викладачів: рішення педагогічної ради, інформація щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів; до уваги студентів і викладачів розклад навчальних занять, зміни до розкладу, розклад екзаменаційної сесії, стипендіальні рейтинги студентів та інші матеріали).

Успішно діють сторінки онлайн-центру приймальної комісії, бібліотечного інформаційного центру.

Ведуться сторінки методичного кабінету, соціального педагога, організації виховної роботи, постійно оновлюються офіційні групи закладу освіти в соціальних мережах. 

На сайті коледжу працює рубрика «Дистанційне навчання», яка допомагає не лише обслуговувати освітній процес в період пандемії та воєнного стану, а й забезпечує організаційну, методичну та психологічну допомогу усім учасникам освітнього процесу: студентам, батькам, викладачам.

З 01 вересня 2023 року започатковано розділ «Академічна доброчесність», що відображає політику коледжу стосовно академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин із зворотнім зв’язком.

На сайті заведено розділ «Інклюзивна освіта» для інформування осіб з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення їх права на освіту. У розділі є інформація про права здобувачів з особливими потребами, прямі посилання на курси відповідних освітніх компонентів на платформі GoogleClassroom, є розділ про безоплатну правову консультацію.

Для постійного інформування та залучення до співпраці здобувачів освіти  є розділ «Для обговорення». Через  Скриньку довіри у розділі «Студентське самоврядування» відслідковуються пропозиції та зауваження щодо освітньої діяльності коледжу.

Продовжено роботу з організації технічного та програмного забезпечення відповідно до плану роботи коледжу, а саме: 

-  монтажні роботи щодо забезпечення доступу до  мережі Інтернет та встановлення точок доступу Wi-FI в  укриттях коледжу;

-  розширення покриття мережею Інтернет у коледжі.

Загальна  інформаційна база коледжу:

 

комп'ютерних  навчальних лабораторій – 3,

комп’ютерів – 98,

ноутбуків – 5,

мультимедійних комплексів – 4,

маршрутизаторів – 15,

інтернет 100 мб/с – навчальний корпус 1,  гуртожиток та укриття коледжу.

 

Бібліотечно-інформаційний центр

У 2023 році діяльність бібліотечно-інформаційного центру коледжу спрямована на задоволення інформаційних потреб учасників освітнього процесу на основі сучасних освітніх технологій.

Основні функції центру – використання всіх форм і методів колективного та індивідуального обслуговування; інформування про нові надходження літератури; проведення тематичних виставок, підготовка до педагогічних нарад, семінарів, знаменних дат у галузі освіти і культури, днів інформації.

Фонд бібліотеки складає 36226 примірників. Одна із основних сучасних тенденцій розвитку бібліотечних фондів – інтенсивне розширення їх складу не лише за тематикою, але й за видами документів.

За начальний рік надійшло 10 примірників книг (підручники для  економічного, юридичного та загальноосвітньої підготовки).         В основному, фонд комплектувався  з навчально - методичного центру інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта», отримали навчально-методичні посібники для заочників.

Створено базу повних версій підручників із загальноосвітніх предметів та спеціальних дисциплін, які є у вільному доступі в мережі Інтернет та електронній бібліотеці коледжу.

Про нові надходження бібліотека інформувала користувачів шляхом розміщення списків нових надходжень на сторінці бібліотеки сайту коледжу.

Загальна кількість бібліографічних записів в базу даних за звітний період становить – 965 од. Оновлено зміст web-сторінки бібліотеки на сайті коледжу, зросла кількість її відвідувань і перегляду окремих матеріалів; збільшилася кількість користувачів, які послуговуються електронною базою даних та картотекою журнальних статей та матеріалів електронної бази бібліотеки, що створена викладачами коледжу. В умовах воєнного стану зросла потреба в матеріалах (практичні, лабораторні роботи, навчальні практики,тестовий контроль знань та навчальні посібники), що передбачають самостійне опрацювання здобувачами освіти. Викладачі коледжу є активними членами творчої спільноти репозитарію, який створено на базі наукової бібліотеки МНАУ. Працівники бібліотеки в умовах воєнного стану допомагають викладачам і студентам коледжу, які готують публікації для науково-практичних конференцій і педагогічних видань.

Бібліотекою оформлено 10 виставок та відкритих переглядів літератури, зокрема: «Безсмертні, як вогонь, спокійні, як граніт» до Дня захисника і захисниць України; «А ми тую козацьку славу збережемо» до Дня українського козацтва; « Щоб у серці жила Україна» до Дня Незалежності України; «Сторінками періодичних видань».

Інформаційний центр бере активну участь в освітньому процесі, проводячи багато різних просвітницьких заходів, які сприяють формуванню у молоді позитивного ставлення до національних та загальнолюдських цінностей. Серед новітніх форм культурно-просвітницької діяльності бібліотека активно використовує наступні: години історичної пам’яті, мистецькі світлиці, презентації книг, зустрічі з літераторами, акції, флеш - моби, квести, книжкові інсталяції, тренінги з української мови та тематичні бесіди.

З ознайомчою метою для усієї коледжанської спільноти значну частину заходів розміщено і на сторінці бібліотеки на сайті коледжу.

Цікавою знахідкою у роботі бібліотечного центру є тісна співпраця з бібліотеками, музеями та іншими спільнотами міста. Актив бібліотеки бере участь у таких заходах, як тематичні вечори, вечори-портрети, години історичної правди тощо.

Бібліотечні фахівці приділяють значну увагу послугам, які можуть бути корисними викладачам і здобувачам освіти та шукають можливості більш повного задоволення інформаційних потреб користувачів. За потреби надаються послуги електронної доставки документів.

 

8. ВИХОВНА ТА СПОРТИВНО-МАСОВА РОБОТА

Виховна та спортивно – масова робота у ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ» у 2022-2023 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про фахову передвищу освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, листа  МОНу № 1/9105-22 від 10 серпня 2022 р. «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р. та інших листів МОНу з організації виховної роботи, листів департаменту освіти Миколаївської ОВА, листів НМЦ ВФПО.

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я учасників освітнього процесу, забезпечення їх фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.

Серед основних завдань :

  • Формування у молоді гармонійно - розвинуті особистості, які поєднували б у собі професійну майстерність, духовне багатство, моральну чистоту та фізичну досконалість;
  • формування у молоді рис справжнього громадянина України, незалежно від національності;
  •  

Пріоритетні напрями  такі:

  • Участь у волонтерській діяльності та благодійних акціях;
  • збереження контингенту;
  • запобігання пропускам занять без поважних причин;
  • робота зі здобувачами освіти, які потребують посиленоїуваги;
  • організація студентського самоврядування;
  • робота з батьками;
  • робота з обдарованими здобувачами освіти;
  • співпраця з підрозділами та установами Вознесенської міської ради, Миколаївської військовоїадміністрації, ДУ «Науково-методичний центрВФПО» Міністерства освіти і науки України, з Миколаївським національним аграрним університетом та закладами освіти, які входять до його структури, із закладами освіти міста та району (заклади Вознесенського району);
  • організація виховних заходів в онлайн-форматі та участь у заходах в онлайн та офлайн – форматах;

Упродовж року проведено  велику індивідуальну роботу з усіма учасниками освітнього процесу.

Особливу увагу приділено здобувачам освіти пільгових категорій:  сиротам,  дітям-інвалідам, здобувачам освіти, батьки яких загинули під час бойових дій або є учасниками бойових дій, здобувачам освіти,  які є внутрішньо-переміщеними особами або постраждали внаслідок бойових дій,  здобувачам освіти з малозабезпечених родин.

        З метою вдосконалення роботи з представниками названих категорій налагоджена робота соціального педагога та Комісії з профілактики та попередження  правопорушень.

        Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянина -патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального освітнього процесу у коледжі. Таким чином, було рекомендовано кураторам продовжити роботу щодо формування у здобувачів освіти національно-патріотичної свідомості. Для співпраці зі здобувачами освіти та батьками продовжили використовувати Google Classroom, Google meet, а також раніше створені групи у Viber та Telegram. Виховна робота під час військового стану проходила у формі відеоконференцій, спілкування у чатах, спільного перегляду суспільних проєктів, фільмів, просвітницьких матеріалів.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені Комплексним планом роботи ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ» і враховували особливості виховання особистості під час воєнного стану та відображалися в системі загальнодержавних, загальноколеджанських заходів, на рівні академічної групи, роботі з батьками.

Згідно з річним планом проведено:

  • Виховна година на відкритому повітрі «Найцінніше під час війни – спілкування»;
  • посвята у студенти;
  • година-реквієм «Бабин Яр. Ніколи знову» (онлайн);
  • благодійна акція «Вдячні захисникам і захисницям України» до Дня захисників і захисниць;
  • участь у Всеукраїнському радіодиктанті національної єдності (онлайн).
  • виховний онлайн – захід «Волонтерство – це стан душі, це спосіб життя»до Міжнародного дня волонтера;
  • участь в освітньому курсі «Життєстійкість молоді в умовах криз» (онлайн);
  • відеоконференція з переглядом та обговоренням документального фільму «Хто ми? Психоаналіз українців» до Дня Соборності України (онлайн);
  • конкурсна програма «Сміливі серця» до Дня закоханих у співпраці з Вознесенським міським будинком культури;
  • перегляд та обговорення фільму «Тризуб: маловідома історія державного Герба України» за матеріалами Українського інституту національної пам’яті до Дня Державного Герба України (онлайн);
  • уроки пам’яті з використанням матеріалів Музею Революції Гідності та Українського інституту національної пам’яті до Дня Героїв Небесної сотні (онлайн);
  • інтелектуальна гра-конкурс "Твоя мова - твоя перемога" до Міжнародного дня рідної мови у співпраці із міською бібліотекою;
  • відеоконференція та перегляд тизеру майбутнього байопіку «Леся Українка. Узлісся» з нагоди дня народження Лесі Українки;
  • лекція – роздум «24 лютого. Рік незламності»  за матеріалами Українського інституту національної пам’яті (онлайн);
  • участь в Обласному етапі ХІІІ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика (онлайн);
  • виховна година на тему (онлайн);
  • участь у Всеукраїнській студентській конференції (онлайн засідання, організатор ДУ «Науково – методичний центр ВФПО);
  • участь у і, присвяченому творчості Ліни Костенко (онлайн, на освітній платформі «Всеосвіта»);
  • урок Чорнобиля «Пам’ятаємо і вшановуємо. До Дня пам’яті трагедії на ЧАЕС» (онлайн);
  • уроки історії «Правда та міфи Другої світової війни», «Україна у Другій світовій війні» до Дня пам’яті та примирення з використаннямматеріалів
  • вікторина до дня Європи в Україні (онлайн);
  • уроки історії до Дня пам’яті жертв геноциду із використанням матеріалів Українського інституту національної пам’яті (онлайн);
  • селфі-акція та марафон сімейних фото до Дня вишиванки «Вишивана моя Україна» (онлайн);
  • перегляд документального фільму
  • вікторина до Всесвітнього дня вишиванки;
  • урок - реквієм до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні
  • урок державності «Підвалини української Конституції» до Дня Конституції України з використанням матеріалів

Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Росії проти України» у коледжі, в тому числі й під час онлайн навчання, щоденно о 9.00 проводилася загальнонаціональна хвилина мовчання.

    З метою реалізації основних напрямів освітньої діяльності щотижнево  проводились години спілкування на заплановані теми. Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед здобувачів освіти відповідно до річного плану виховної роботи куратора групи.

Для удосконалення профілактичної роботи щодо безпеки життєдіяльності та запобігання травматизму серед здобувачів освіти кураторами проводився комплекс бесід:

  • з безпеки дорожнього руху;
  • з протипожежної безпеки та з мінної безпеки;
  • з безпеки користування Інтернетом;
  • з протидії булінгу;
  • із запобігання та протидії насильству.

Основною формою в освітньому процесі зі спортивно – масової роботи та фізичного виховання було дистанційне навчання.

У спортивно-масовій роботі активно використовуються здоров’язберігаючі технології.

Головна мета – формування у здобувачів освіти відповідального, ціннісного ставлення до власного здоров’я, сприяння залученню до здорового способу життя, національно – патріотичного та військово – патріотичного виховання.

В умовах змішаної форми навчання (ІІ семестр звітного періоду) були проведені такі спортивно – масові заходи:

  • Весняна спартакіада серед здобувачів освіти коледжу;
  • спортивні заходи та змагання до Міжнародного Олімпійського дня.

На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в центрі уваги, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (олайн зустрічі, хвилинки спілкування) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації.

Враховуючи результати аналізу виховної та спортивно - масової роботи коледжу за 2022-2023  навчальний рік,  та виходячи з проблеми виховної роботи коледжу, мети у виховному плані роботи у 2023-2024 навчальному році, передбачено розв’язати такі завдання:

  • Продовжити роботу в усіх напрямках виховного процесу у коледжі;
  • виховувати здобувача освіти як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях;
  • сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів;
  • розвивати студентське самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання;
  • стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту здобувачів освіти та розвиток їх життєтворчої та життєстійкої компетентностей через участь у реалізації проєктів соціального та благодійного напрямків;
  • внаслідок системи освітніх заходів, які проводяться у коледжі, формувати модель випускника ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ»– самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

 

9.  ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Використання коштів державного бюджету здійснюється за цільовим призначенням. Відповідно до вимог законодавства кошти першочергово використовуються на виплату заробітної плати працівникам коледжу, на виплату стипендії здобувачам освіти та на оплату комунальних послуг і енергоносіїв.

Надійшло коштів у 2023 році

Джерело надходження коштів

Сума, грн.

Бюджетні асигнування на поточні видатки

7763561,00

Бюджетні асигнування на виплату стипендії

976600,00

Надходження від плати за надання освітніх послуг

2544224,80

Надходження від додаткової (господарської) діяльності

480518,00

Надходження плати за оренду майна

0,00

Надійшло субвенції з місцевого бюджету державному бюджету

227451,85

Надходження коштів з загального фонду (резервний фонд) – надання компенсації  об’єктам державного та приватної власності, у будівлях (приміщеннях) яких в умовах воєнного стану на безоплатній основі розміщувалися внутрішньо переміщені особи

13770,00

Надходження коштів, від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків

23714,00

Всього

12 029 839,65

 

Використано коштів у 2023 році

Напрям використання коштів

Загальний фонд

%

Спеціальний фонд

%

Оплата праці

6202500,00

79,9%

1266800,00

46,91%

Нарахування на оплату праці

1358900,00

17,50%

266020,00

9,85%

Грошове забезпечення дітям- сиротам

88011,00

1,13%

 

 

Оплата водопостачання та водовідведення

27520,00

0,35%

10000,00

0,37%

Оплата електроенергії

59430,00

0,77%

236306,62

8,75%

Оплата природного газу

27200,00

0,35%

161518,38

5,99%

Оплата інших комунальних послуг (вивезення ТВП)

 

 

18309,72

0,68%

Витрати на утримання установи (оплата послуг сторонніх організацій, підготовка до опалювального періоду, придбання, відрядження)

 

0,00%

141323,13

5,23%

Капітальний ремонт житлового фонду (система та оповіщення пожежної сигналізації-частково)

 

 

599957,00

22,22%

 

7763561,00

100,0

2700234,85

100,0

Стипендії

976 600,00

36% стипендіатів від контингенту бюджетної форми навчання

 

 

 

Надходження  та використання коштів з загального фонду (резервний фонд) – надання компенсації  об’єктам державного та приватної власності, у будівлях (приміщеннях) яких в умовах воєнного стану на безоплатній основі розміщувалися внутрішньо переміщені особи освоєно на оплату комунальних послуг-13770грн, а саме: за розподіл електричної енергії в сумі – 7198грн, за природний газ – 6572грн.

Заборгованість із виплати заробітної плати,  стипендії, оплати за спожиті послуги з енергопостачання та комунальні послуги відсутня. Виплата заробітної плати, академічної та соціальної стипендії, соціальних виплат здобувачам освіти з числа дітей-сиріт здійснюється, в межах кошторисних призначень, відповідно планів використання бюджетних коштів. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв здійснюється в межах кошторисних призначень .

Розрахунки з юридичними та фізичними особами проводяться на підставі укладених договорів на підставі накладних за отримані товари, та на підставі актів виконаних робіт за надані послуги своєчасно та в повному обсязі.

Зобов'язання щодо подання звітності до Міністерства освіти і науки України, УДКСУ у Вознесенському районі Миколаївської області, Пенсійного фонду України, Вознесенської ДПІ  ГУ ДФС у Миколаївській області,  звітність є достовірною та містить інформацію  про  всі проведені операції та події, які відбулися у звітному періоді.

 

Використання субвенції наданої Вознесенською міською радою

( з місцевого бюджету державному)

  1. Рішення №14 від 12 травня 2023р

Надійшли кошти на рахунок коледжу 25.05.2023р. на Поточні видатки в сумі 95916грн на виготовлення ПКД Капітальний ремонт. Система автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщеннях гуртожитку коледжу.

02.06.2023р повернення невикористаної субвенції для подальшого перерозподілу на видатки  розвитку в сумі 95916грн.

28.06.2023р згідно рішення №17 від 16 червня 2023року - надійшли кошти на капітальні видатки в сумі 95916грн для проведення оплати на виготовлення ПКД Капітальний ремонт. Система автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщеннях гуртожитку коледжу.

06 липня 2023року перераховано кошти ФОП Кирюшко з КЕКВ 3210 (капітальних видатків) на виготовлення ПКД Капітальний ремонт. Система автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщеннях гуртожитку коледжу  сумі 68996,85грн відповідно до акту виконаних робіт №1 від 29.06.2023р

14 липня 2023року залишок коштів в сумі 26919,15грн повернено в місцевий бюджет невикористану субвенцію для подальшого розподілу на інші потреби.

  1. Відповідно Рішення №24 від 08 вересня 2023року Надійшла субвенція 22 вересня 2023року в сумі 53215грн на поточні  видатки, а саме:

26915грн на проведення оплати за послуги з просочування деревини (вогнегасна обробка дерев’яних конструкцій) будівлі спортивної зали коледжу згідно акту №1 від 18.09.2023р

26300грн- проведення оплати за двері протипожежні.

3. Відповідно рішення №11 від 13 жовтня 2023року надійшла 28 жовтня 2023року  субвенція в сумі 30090грн для проведення оплати поточних видатків

-за протипожежні двері, в сумі 8500,00 грн. (Вісім тисяч п’ятсот гривень 00 копійок),

- технічне обслуговування системи Технічне обслуговування системи  пожежної сигналізації та системи керування евакуюванням людей в сумі 15020грн (п’ятнадцять тисяч двадцять гривень);

-  за перевірку сигналізатора загазованості в сумі 420грн (чотириста двадцять гривень);

- за перевірку димовентканалів в сумі 4050грн (Чотири тисячі п’ятдесят гривень);

- за здійснення технічного обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації та здійснення цілодобового спостереження за протипожежним станом приміщень в навчальному корпусі 1 в сумі 900грн (дев’ятсот гривень);

- за підключення до пульту пожежного спостерігання  в сумі 1200грн (одна тисяча двісті гривень).

  1. Відповідно рішення №9 від 24 листопада 2023року надійшла 13 грудня 2023року субвенція в сумі 75150грн для проведення оплати поточних видатків

-за металопластикові вікна в кількості 16штук  для установки в Протирадіаційному укритті, в сумі 62 500,00 грн (Шістдесят дві тисячі п’ятсот гривень 00 копійок) ФОП Вєрємєєнко В.І.,

- профілактичні іспити на суму 12650грн (Дванадцять тисяч шістсот п’ятдесят гривень 00 копійок), а саме: Вимір петлі фаза-нуль – 2000грн, вимір контуру заземлення 1500грн, вимір опору ізоляції -9150грн ТОВ «Райагроременергомонтаж».

Всього отримано субвенції -227451,85 грн

Всі кошти освоєні вчасно.

 

Використання коштів благодійного фонду

Благодійна організація Благодійний фонд «Місія Допомоги» є благодійною неприбутковою організацією, що працює в Україні з метою надання благодійної допомоги ВСП «Вознесенський фаховий коледж МНАУ» у процесі співпраці на підставі Договору про співпрацю від 27.11.2017р. Одним із завдань фонду є сприяння відтворенню матеріально-технічної бази коледжу в цілому; фінансова, матеріальна та інша допомога з метою створення бази для практичної підготовки студентів коледжу, проведення прикладних наукових досліджень, придбання обладнання та інше.

За 2023 рік надійшло від благодійників в сумі 23714,00 грн. (Двадцять три тисячі сімсот чотирнадцять гривень 00 копійок)

 

Протягом 2023 року придбано товарів, оплачено послуг:

Металопластикове вікно

4350,10грн

Генератор

19363,90 грн.

 

23714,00

 

 

10.АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКА РОБОТА

 

Пріоритетним стало завдання забезпечити технічну готовність приміщень для укриття учасників освітнього процесу.

Проведено  значну підготовчу роботу з урахуванням законодавства й отримано Акти оцінки об’єкта щодо можливостей його використання для укриття  населення як ПРУ в навчальних корпусі №1 та гуртожитку.

Створено Постійно діючу технічну комісію  з обстеження приміщень та інженерно-технічних комунікацій коледжу, яка до початку  навчального року подала на затвердження Акт прийому готовності коледжу до початку 2023/2024н.р. та опалювального сезону.

З метою забезпечення безперебійної роботи газових топочних та постачання електроенергії  в навчальний корпус №1 від благодійників отримано дизельний генератор. Проведено поточний ремонт газового обладнання топочних. У приміщенні санвузла зроблено  часткову заміну сантехнічного обладнання. Проведено роботи з благоустрою та озеленення території.

У гуртожитку частково виконано роботи з монтажу обладнання протипожежної системи сигналізації та оповіщення.

В укриттях навчального корпусу №1 проведено заміну вікон. В спортивному комплексі проведено вогнезахисну обробку дерев’яних конструкцій.

У гуртожитку виконано частковий ремонт системи водопроводу та каналізації, відремонтовано укриття та запасний  вихід укриття.

Для роботи закладу освіти в осінньо-зимовий період проведено повірку лічильників, газосигналізаторів, манометрів, автоматики безпеки котельні та чистку  вентиляційних каналів та димоходів.

 

11. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму є одним із пріоритетних напрямів у роботі коледжу, що забезпечується дотриманням вимог  законів України «Про охорону праці», «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту» та інших нормативно-правових актів.

В умовах воєнного стану:

  • Закон України «Про правовий режим воєнного стану»;
  • Указ Президента України «Про введення воєнного стану», «Про продовження строку дії воєнного стану»;
  • зміни до Закону України «Про освіту» (ст.511);
  • наказ МОН України від 07.03.2022 року №235 «Про деякі питання організація роботи закладів фахової перед вищої, вищої освіти на час воєнного стану»4

В закладі освіти створено Комісію з питань надзвичайних ситуацій, затверджено  відповідне Положення та план роботи.

Пріоритетом діяльності Комісії з питань надзвичайних ситуацій  та Служби охорони праці коледжу в умовах воєнного стану  було:

  • створення безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу;
  • забезпечення технічної готовності споруд цивільного захисту для укриття учасників освітнього процесу, проведення необхідних підготовчих робіт з урахуванням законодавства;
  • безумовне переривання навчання у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення.

Для створення безпечних умов праці та навчання:

  • у коледжі ведеться документація, яка регулює трудові відносини та забезпечує виконання організаційних заходів щодо реалізації нормативно-правових документів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності;
  • питання охорони праці відображені в Правилах внутрішнього трудового розпорядку для працівників коледжу, посадових інструкціях та інструкціях з охорони праці;
  • створено комісію з охорони праці;
  • створено комісію з огляду будівель і споруд;
  • складено та підписано акт готовності коледжу до навчального року;
  • здійснюється адміністративно-громадський контроль стану умов і охорони праці у коледжі.

Відповідно до нормативних вимог у коледжі ведуться журнали реєстрації всіх видів інструктажів з охорони праці, реєстрації інструкцій, реєстрації актів про нещасний випадок.

У кожному навчальному кабінеті, лабораторії розміщено інструкції з охорони праці та пожежної безпеки. Спільно з Державною службою з надзвичайних ситуацій України проведено загальнооб’єктові навчання з питань протипожежної безпеки, техногенної безпеки і цивільного захисту. Проведено щорічне технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників на об’єктах коледжу. Протипожежний інвентар (вогнегасники, пожежні щити, пожежні рукава та ін.) укомплектовано згідно з  вимогами пожежної безпеки. Проведено навчання та перевірка знань з охорони праці, питань протипожежної безпеки, техногенної безпеки, цивільного захисту здобувачів освіти та працівників коледжу. Розроблено та виконуються конкретні заходи недопущення пожеж у навчальних корпусах, гуртожитку та виробничих приміщеннях.

Проведено випробовування та складено відповідні акти:

  • пожежної сигналізації ( навчальний корпус №1).
  • пожежних гідрантів, пожежних рукавів ( навчальний корпус №1) .

Проведено заміри опору ізоляції електричних мереж та електроустановок. Виконано перевірку пристроїв блискавкозахисту відповідно до вимог ДСТУ Б в.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинку і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд».

Приділяється особливий контроль за виконанням робіт з підвищеною небезпекою.

Проведено первинний інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки зі студентами та співробітниками коледжу та  позаплановий інструктаж з охорони праці студентам під час зимових канікул.

Роботу штабу цивільного захисту координував  начальник штабу, заступник директора з виховної роботи Керлан О.О., яка пройшла навчання та перевірку знань у сфері цивільного захисту в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності .

До початку навчального року комісією проведено перевірку об’єктів ПРУ коледжу щодо можливості їх використання як  найпростіших укриттів, складено відповідні акти.

Укриття навчального корпусу №1 та гуртожитку відповідають вимогам та утримуються згідно з нормативними документами.