vkmnau
ГОЛОВНА НОВИНИ РОЗКЛАД ТА ЗМІНИ БІБЛІОТЕКА ЗАОЧНИКУ КОНТАКТИ ФОРУМ
Увiйти
Ласкаво просимо
Вознесенський коледж МНАУ радий вiтати тебе сайтi. Зареєструйся або увiйди в свiй аккаунт i вiдкрий для себе можливiсть знаймоств та спiлкування з iншими студентами, або друзями
Зареєструватися
Вхiд
Забули пароль?
Увiйти
Реєстрація
Далі
Реєстрація
Зареєструватися
Програма фахового вступного випробування «Товарознавство та комерцiйна дiяльнiсть»

Популярнi новини:

Свято Масляної у Вознесенському коледжі МНАУ

23 лютого в Вознесенському коледжі Миколаївського НАУ відбулося святкування Масляної. Усі учасники попрацювали на славу та створили сприятливі умови для збагачення життєвих вражень про свято Масляної, розширили знання присутніх студентів про культуру, традиції та українську національну кухню.

До 100-річчя УЦР

В рамках тижня суспільних та гуманітарних дисциплін в коледжі пройшли заходи, присвячені 100-річчю Української революції та 100-річчю Української Центральної Ради.

Виховна година до Дня Святого Валентина «Хто зверху?»

13 лютого 2017 року відбувся виховний захід – конкурсна програма для студентів 27 і 26 груп «Хто зверху?».

Дослідницька робота студентів

24 лютого у рамках проведення тижня циклової комісії загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін та з нагоди 190 - річчя від дня народження Леоніда Івановича Глібова – українського байкаря, поета, журналіста - викладачем української мови та літератури Возняк Л.В. було проведено екскурс - дослідження «Байка як жанр літератури.

Програма фахового вступного випробування «Товарознавство та комерцiйна дiяльнiсть»

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма розроблена для фахових вступних випробувань на другий  курс навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» спеціалізація  «Товарознавство та комерційна діяльність».

В умовах ринкових відносин, коли постає питання орієнтації економіки України на глобалізацію та орієнтацію на Європейське середовище, з розширенням міжнародної торгівлі, з розвитком підприємництва і загостренням конкурентної боротьби за покупця фахівцям необхідно знати і враховувати у своїй діяльності вимоги споживачів до товару.

При цьому для забезпечення високого рівня якості освіти, сама методика викладання повинна бути направлена не лише на дослідження теоретичних та методологічних аспектів, а і готовності здобувачів вищої освіти до реалізації знань на практиці.

Важливим залишається орієнтація здобувачів вищої освіти не лише на надбання теоретичних знань, а і вміння їхньої реалізації в практичних умовах виробництва вже на рівні базової вищої освіти.

Метою фахового випробування є встановлення рівня оволодіння знаннями, необхідними для вирішення практичних завдань у сфері комерційної діяльності, на виробництві та у сфері товарообігу основних груп продовольчих та непродовольчих товарів.

Вступний екзамен дозволяє виявити рівень вивчення  теоретичних основ комерційного товарознавства; стандартизації та сертифікації товарів, номенклатури та асортименту товарів, класифікацію та кодування товарів.

 

Програма розроблена для фахових вступних випробувань на другий  курс навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» за напрямом підготовки 5.03050702 «Комерційна діяльність».

В умовах ринкових відносин, коли постає питання орієнтації економіки України на глобалізацію та орієнтацію на Європейське середовище, з розширенням міжнародної торгівлі, з розвитком підприємництва і загостренням конкурентної боротьби за покупця фахівцям необхідно знати і враховувати у своїй діяльності вимоги споживачів до товару.

При цьому для забезпечення високого рівня якості освіти, сама методика викладання повинна бути направлена не лише на дослідження теоретичних та методологічних аспектів, а і готовності здобувачів вищої освіти до реалізації знань на практиці.

Важливим залишається орієнтація здобувачів вищої освіти не лише на надбання теоретичних знань, а і вміння їхньої реалізації в практичних умовах виробництва вже на рівні базової вищої освіти.

Метою фахового випробування є встановлення рівня оволодіння знаннями, необхідними для вирішення практичних завдань у сфері комерційної діяльності, на виробництві та у сфері товарообігу основних груп продовольчих та непродовольчих товарів.

Вступний екзамен дозволяє виявити рівень вивчення  теоретичних основ комерційного товарознавства; стандартизації та сертифікації товарів, номенклатури та асортименту товарів, класифікацію та кодування товарів.

 

І. ХАРАКТЕРИСТИКА ЗМІСТУ ПРОГРАМИ

 

1.1. Вступ. Предмет і завдання товарознавства

Товарознавство як наукова дисципліна. Завдання, принципи товарознавства. Поняття про споживчі властивості та їх класифікація.

1.2. Стандартизація та сертифікація товарів. Якість товарів і методи їх оцінювання

Загальні поняття про стандартизацію і сертифікацію.

Види стандартів (основоположні, на продукцію, послуги, на процеси, на методи контролю).

Нормативно-правові основи системи сертифікації.

Сукупність природних властивостей продукції, що визначають її якість. Категорії та показники якості.

Методи оцінки та контролю рівня якості продукції.

1.3. Класифікація, кодування, номенклатура та асортимент товарів

Класифікаційна ознака товару. Методи та правила класифікації. штриховий код товару.

 

2.1.Товарознавство зернових і зернобобових та продукції їх переробки

Стандарти на зернові культури. Класифікація зерна. Характеристика харчової цінності основних видів зерна. Показники якості.

Норми природних втрат при зберіганні і транспортуванні.

Крупи. Харчова цінність, класифікація та характеристика асортименту крупів, вимоги до якості.

Борошно. Види і сорти борошна, вимоги до якості, дефекти.

Хліб і булочні вироби. Харчова цінність, класифікація та характеристика асортименту хліба і булочних виробів. Вимоги до якості; дефекти та хвороби хліба.

Макаронні вироби. Класифікація, характеристика асортименту, вимоги до якості, дефекти.

 

2.2.Товарознавство овочівництва, плодівництва та продукції переробки технічних культур.

Поділ продовольчої картоплі (ранніх і пізніх сортів), за якістю на стандартну, не стандартну, брак та відходи. Допустимі показники якості стандартних партій.

Крохмаль. Основні властивості і якість картопляного крохмалю; використання його.

Цукор; характеристика асортименту, вимоги до якості, дефекти.

Свіжі овочі. Класифікація овочів за групами та характеристика кожної групи. Харчова цінність, вимоги до якості.

Свіжі плоди і ягоди. Класифікація за групами, коротка характеристика кожної групи. Види й основні сорти, харчова цінність, вимоги до якості.

 

2.3. Кондитерські та смакові товари

Кондитерські товари. Фруктово-ягідні, карамельні вироби. Споживні властивості, класифікація і формування виробів асортименту. Шоколадні вироби, цукерки, халва. Вимоги до якості, Борошняні кондитерські вироби.

Виноградне вино. Фактори, що формують якість; класифікація. Столові виноградні вина, класифікація, асортимент. Кріплені (цінні) й ароматизовані вина, класифікація, асортимент.

Вимоги до якості виноградних вин, хвороби, вади. Недоліки вин.

Пиво. Фактори, що формують якість, класифікація, асортимент, вимоги до якості; вади.

Безалкогольні напої, класифікація напоїв: квас, мінеральні води, негазовані напої, овочеві і плодоягідні соки, сиропи, екстракти.

2.4. Товарознавство м'яса та продукції його переробки

Харчові властивості м'яса. Класифікація м'яса залежно від виду худоби, породи, статі, віку, вгодованості, відгодівлі. Оцінка категорії м'яса під час приймання.

Вимоги до якості м'яса, дефекти м'яса.

М'ясні субпродукти, їх види, категорії, призначення і  використання.

М'ясо птиці, харчові якості.

Шинкові і ковбасні вироби. Класифікація за видом м'яса, способом виготовлення і термічної обробки, харчових цінностей. Асортимент; вимоги до якості, дефекти.

2.5.Товарознавство риби та рибопродуктів

Жива риба. Види риб, що реалізуються в живому вигляді. Оцінки доброякісності, оцінка якості, хвороби і пошкодження.

Охолоджена, заморожена, солена, в'ялена, копчена риба; асортимент, вимоги до якості.

2.6. Товарознавство молока та молочних продуктів

Харчові та дієтичні властивості молока. Класифікація та асортимент молока .

Показники й оцінка якості молока для приймання. Вимоги до якості.

Вершки. Асортимент, вимоги до якості.

Масло коров'яче. Харчові властивості. Показники якості, вади. Оцінка якості за стобальною системою.

2.8. Товарознавство яєць

Види, будова, харчові властивості яєць. Класифікація яєць за стандартом. Ознаки свіжості яєць, дефекти. Вимоги до якості яєць. Харчова неповноцінність і технічний брак яєць.  

2.9. Товарознавство продукції бджільництва

Хімічний склад, харчові та лікувальні властивості меду. Класифікація за використанням медоносів. Оцінка якості меду, вимоги до якості, визначення натуральності та зрілості меду, вади, їх походження.

Віск і воскосировина. Фізіко-хімічні властивості, значення, товарні сорти, вимоги до якості і використання.

 

ІІ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ФАХОВОГО ВСТУПНОГО ВИПРОБУВАННЯ

 

 

Фахове вступне випробування оцінюється за наступною шкалою.

 

Критерії оцінювання фахового вступного випробування

Оцінка, кількість балів

Відмінні знання всіх розділів перерахованих у програмі дисциплін, глибокі і вичерпні відповіді з усіх питань в обсязі програми. Матеріал відтворюється в повному обсязі, відповідь абітурієнта правильна, обґрунтована, логічна, містить аналіз і систематизацію, зроблені аргументовані висновки. Абітурієнт показує при цьому глибоке оволодіння матеріалом, здатний висловити власне ставлення до альтернативних міркувань з конкретної проблеми, проявляє вміння самостійно та аргументовано викладати матеріал. Вміння використовувати матеріали з додаткових літературних джерел. Суттєвим моментом відповіді абітурієнта повинен бути зв’язок теорії з практикою, вміння застосовувати теоретичні знання при розв’язанні практичних завдань.

«Відмінно», 5

Достатньо глибокі знання матеріалу розділів програм курсів, але в відповідях на додаткові питання можуть бути деякі недоліки; допущення незначних помилок при висвітленні деяких питань. У відповідях відтворюється значна частина навчального матеріалу. Абітурієнт виявляє знання і розуміння основних положень з навчальних дисциплін, певною мірою може аналізувати матеріал, порівнювати та робити висновки, питання висвітлює повно, висвітлення їх завершене висновками, виявлене уміння аналізувати факти й події, а також виконувати навчальні завдання. У відповідях допущені несуттєві помилки, може мати місце недостатня аргументованість при викладенні матеріалу, нечітко виражене ставлення абітурієнта до фактів. Абітурієнт вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження викладених думок. Але відповідь може мати деякі незначні неточності.

«Добре», 4

Засвоєння програмного матеріалу без необхідної глибини, припущення неточностей, недостатньо правильних і чітких формулювань; нечіткого орієнтування в методології. Абітурієнт відтворює приблизно половину навчального матеріалу, знає тільки основні визначення та поняття, їх зміст та може дати їм пояснення, але допускає незначні помилки. Основні положення навчального матеріалу відтворюються на рівні запам’ятовування без достатнього розуміння; абітурієнт у цілому оволодів суттю питань з даної теми, виявляє знання матеріалу, навчальної літератури, намагається аналізувати факти й події, робити висновки. Але дає неповні відповіді на запитання, припускається грубих помилок при висвітленні теоретичного матеріалу.

«Задовільно», 3

Абітурієнт не знає і не розуміє значної частини програмного матеріалу, не може сформулювати відповіді на основні програмні питання; не розуміє суті питань. Абітурієнт має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення (питання), не може відтворити основні поняття. Відповіді на рівні елементарного відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів, фрагментів навчального матеріалу. Абітурієнт неспроможний висвітлити питання чи питання висвітлені неправильно, безсистемно, з грубими помилками, відсутні розуміння основної суті питань, висновки, узагальнення. У відповідях допущені суттєві помилки.

«Незадовільно», 2

 

ІІІ. Рекомендована література

1. Про захист прав споживачів: Закон України від 12.05.1991 р. № 1023-ХІІ.

2. Про якість і безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини: Закон України від 23.12.1997 р. №771/97 - ВВ.

3. Про стандартизацію: Закон України від 17.05.2001 р. № 2408-ИІ.

4. Давидюк Н.П. Товарознавство продукції з основами стандар­тизації: Курс лекцій: У 2-х ч. - НМЦ, 1999.

5. Дубініна А.А., Жук Ю.Т. та ін. Товарознавство смакових товарів. — К.: Професіонал, 2004.

6.  Задорожній І.М. Товарознавство зерноборошняних товарів. — К.: Вища школа, 1993.

  1. Кононенко И.Е. Контроль якості м’ясних товарів в торгівлі. - М.: Економіка, 1982.
  2. Марченко Л.Д. Товари виробничо-технічного призначення. — К.: Вища школа, 1995.
  3. Мицик В. Е. Товарознавство продовольчих товарів. - К.: Вища школа, 1988.
  4. Пономарьов П. Х. Безпека харчових продуктів та продовольчої сировини. - К.: Лібра, 1999.
  5. Сирохман І.В. Товарознавство продовольчих товарів. - К.: Лібра, 2002.